פרופ' ראובן מדר ז"ל מעפולה, מדור המייסדים ומאבני היסוד של המרכז הרפואי העמק והראומטולוגיה בארץ ובעולם, הלך אתמול (רביעי) במפתיע לעולמו. בן 72 היה במותו.
1 צפייה בגלריה
פרופ' ראובן מדר ז"ל
פרופ' ראובן מדר ז"ל
פרופ' ראובן מדר ז"ל
(צילום: המרכז הרפואי העמק)
היום (חמישי) בבית העלמין בעפולה קהל גדול ליווה אותו בדרכו האחרונה. בני משפחה, רופאים, תושבי העיר ומטופליו.
פרופ' מדר היה ​מנהל יחידת ראומטולוגיה במרכז הרפואי העמק. הוא היה רופא יוצא דופן במקצועיות שלו, באנושיות ובגישה הכל כך עדינה ומתחשבת למטופליו. הוא היה גם חוקר ומלמד סטודנטים בבית הספר לרפואה בטכניון.
בלוויה סיפר מנהל בית החולים ד"ר מאור ממן כי הוא יצא לפנסיה, אך למרות זאת היה אמור להתמנות לראש רשות המחקר בקרוב.
לאורך השנים הוא הפך לרופא בעל שם עולמי בתחום הראומטולוגיה והיה מנטור של הרבה רופאים צעירים שהתמחו בתחום. הוא היה אהוב מאוד בקרב קהילת הרופאים ואצל מטופליו. דורג בעשור האחרון בקביעות ברשימת הרופאים המובילים בישראל של פורבס.
אחד ממטופליו סיפר עליו: "הוא דאג לי כאילו הייתי הבן שלו. נזף בי בחן ובחיוך כדי שאמשיך בטיפול ואשמור על עצמי. הוא תמיד נתן לי הרגשה טובה. הוא היה רגיש למטופליו באופן יוצא דופן. הוא היה מקצועי מאוד. רופא שירד לפרטים הכי קטנים. כל בדיקה אצלו הייתה יסודית. תמיד עשה הכי טוב למטופלים שלו והכול באהבה גדולה".

קראו גם:

על מותו הפתאומי אמר המטופל: "זה הלם. רעדתי כששמעתי שהוא נפטר. אני מתקשה להאמין שכשאגיע למחלקה הוא לא יהיה שם. ראובן היה ענק שבענקים, כאדם וכרופא. אבדה גדולה לבית חולים ובעיקר למטופליו".
השאיר אחריו אישה ושלושה ילדים.