בשורה לתושבי האזור: פרויקט שדרוג כביש 71 במקטע שבין צומת יששכר לכניסה לעיר בית שאן נמצא בשלבי סיום וצפוי להיפתח בעוד כארבעה חודשים. הפרויקט בעלות כוללת של כ-560 מיליון שקלים מבוצע על ידי חברת נתיבי ישראל, וכולל הרחבת הכביש ובניית מחלפים לאורכו.
2 צפייה בגלריה
הקמת מחלף תל יוסף
הקמת מחלף תל יוסף
הקמת מחלף תל יוסף
(צילום: סוכנות ג'יני)

כידוע כביש 71 במקטע בו מבוצע הפרויקט מוגדר ככביש אדום בו התרחשו הרבה תאונות דרכים, בפרט בצומת המחצבות, שם נבנה היום מחלף בטיחותי במקום הפנייה המסוכנת. שדרוג הכביש התבקש כבר לפני הרבה שנים בעקבות נפח התנועה שעלה בו מסיבות רבות כמו גידול דמוגרפי ומעבר סחורות מירדן. כמו כן מדובר בעורק תחבורה ראשי שמשרת את יישובי המועצה האזורית הגלבוע, בית שאן ויישובי עמק המעיינות.
אורך המקטע של הפרויקט הוא כ-12 ק"מ, במסגרתו הכביש הורחב מכביש בעל נתיב אחד לכל כיוון לכביש דו נתיבי ודו מסלולי ובנוסף נבנו חמישה מחלפים לאורכו: מחלף תל יוסף, מחלף שאטה, מחלף המחצבות, מחלף שדה נחום ומעבר אקולוגי.
במסגרת הפרויקט טופלו מערכות הניקוז, נבנה שביל אופניים, הוצבה תאורה חדישה ונבנתה הפרדה קשיחה בין הנתיבים.
לדברי המהנדס הבכיר דימה פריצקר, מנהל אגף ביצוע פרויקטים צפון, חטיבת הנדסה ופיתוח בנתיבי ישראל, הפרויקט נמצא בשלבי סיום וצפוי להיחנך בנובמבר 2024.
לדברי המהנדס פריצקר כשייפתח המקטע החדש לתנועה הוא יביא בשורה למשתמשי הדרך בשני דברים עיקריים: קיצור זמני הנסיעה ושיפור הבטיחות.

2 צפייה בגלריה
כביש 71 החדש
כביש 71 החדש
כביש 71 החדש
(הדמיה: נתיבי ישראל)
קראו גם:

"כל מי שמגיע מאזור המרכז נוסע דרך כביש 71 לכיוון מזרח ובית שאן", הסביר המהנדס פריצקר, "הבשורה הכי משמעותית היא הקטנת העומס בכביש וקיצור זמני הנסיעה למשתמשי הדרך. היום יש בו תנועה רבה של משאיות שבאות ויוצאות ממעבר הגבול עם ירדן, מה שתורם לעומסי התנועה. הרחבת הכביש והמיחלוף ייתנו את המענה גם לתושבי היישובים שמסביב לכביש שהיום סובלים מעומסי התנועה. עכשיו הם יגיעו ממקום למקום במהירות ובבטיחות".
רחל רשף, תושבת בית שאן, מביעה שביעות רצון מהתקדמות העבודות בכביש 71: "אני רואה שהעבודה מתקדמת יפה. אמנם כרגע יש פקקים בגלל העבודות, אבל אני מתרשמת שכשהן יסתיימו, זה יהיה מעולה עבור תושבי בית שאן. עד היום היו פקקים נוראיים בכביש הזה. המחלפים והגשרים החדשים ישפרו את המצב משמעותית. הבטיחו לי שתוך שנה הכביש יהיה מוכן, וכולם מצפים לכך בשמחה. למרות שאיני נוסעת בכביש מדי יום, אני שומעת מאנשים שכן עושים זאת שהם מחכים לסיום העבודות. כל תושבי העמק ובית שאן מצפים לפתיחת הכביש ולזרימת התנועה".