ביום ראשון השבוע הלך לעולמו אורי בן נון ז"ל, לשעבר מנהל מס הכנסה בעפולה ומהדמויות המוכרות והאהובות בעיר. הוא נפטר בגיל 68 ממחלת ריאות קשה והותיר אחריו את משפחתו, קרוביו וחבריו המומים וכואבים.
1 צפייה בגלריה
אורי בן נון ז"ל
אורי בן נון ז"ל
אורי בן נון ז"ל
(צילום: פרטי)
אורי בן נון ז"ל נולד בטוניס בשנת 1953 ובגיל שנה עלה לארץ עם משפחתו היישר למעברה בעפולה עילית. הוא התחנך בבית הספר היסודי מעלות ובתיכון למד בישיבת קריית שמואל בקריות. בשירותו הצבאי שירת במשטרה הצבאית.
לאחר השחרור עבד זמן קצר בתעשייה הצבאית ולאחר מכן החל את הקריירה שלו במס הכנסה, בהתחלה כעובד בתיוק תיקים בארכיב ולאט לאט עלה בסולם הדרגות. בתפקידיו הבכירים לאורך השנים ניהל אורי ז"ל את מיסוי מקרקעין בנצרת ולאחר מכן את מיסוי מקרקעין חיפה. בתפקידו האחרון ברשות המיסים שימש כמנהל מס הכנסה בעפולה.
"הוא היה איש ציבור בכל רמ"ח אבריו", ספד לו השבוע בנו ניר, "אחת התכונות הבולטות שלו שאנחנו חווים פה בשבעה וחווינו בכל חיינו, היא העזרה שלו לאנשים, מהחשובים ועד הפשוטים ביותר שהגיעו למס הכנסה והסתבכו. היה לו תמיד מקום לכולם אצלו במשרד והוא עזר להם, כמובן במסגרת החוק. כל היום מגיעים אלינו אנשים שאנחנו לא מכירים בכלל לנחם אותנו בשבעה, ומספרים לנו כמה אבא עזר להם. לפני הכל הוא עזר לכל אדם בלי להתייחס לרמה שלו ומאיפה הוא מגיע ואיך הוא נראה".
בנו מספר על אבא אוהב שדאג במסירות לאשתו ולארבעת ילדיו: "גם אני היום אב לשלושה ילדים, אם אני יכול לאחל לעצמו משהו זה להיות אבא לילדיי כמו שהוא היה אבא בשבילנו. הוא אמנם פיתח קריירה מפוארת, אבל אף פעם זה לא בא על חשבון המשפחה. הוא תמיד הגיע מהעבודה לבית בשעות אחר הצהריים ותפקד כאבא למופת. הוא היה מעורב תמיד בחיים שלנו, היה יוצא איתנו לטיולים שנתיים ותמיד חבר בוועד ההורים. הוא מאוד אהב את המטבח ואהב לבשל. הוא היה מפורסם בקוסקוס של יום שישי שהוא הכין".
לפני 16 שנה חלה אורי ז"ל בסרטן אלים בלבלב ולאחר ניתוח ארוך ומסובך התגבר על המחלה וניצח. לאחר חמש שנים חלה שוב בסרטן בכבד ושרד גם אותו. לפני ארבעה חודשים עבר אירוע מוחי שבעקבותיו חצי מגופו השתתק והוא אושפז בבית לווינשטיין. ביום ראשון האחרון הוא נפטר כתוצאה מדלקת ריאות חריפה וזיהום בדרכי הנשימה.
עכשיו מתקשים בני משפחתו להתמודד עם האובדן של האבא האהוב. "בור ענק נפער עם לכתו, אך הוא תמיד יהיה איתנו", אמר בכאב הבן ניר. "מעבר לזה שהוא היה אבא מדהים הוא היה בן זוג מדהים, הוא ידע לתת לאמא שלי הכל ואהב אותה מאוד. והיא נתנה בשבילו המון, היא ישבה לידו בבתי חולים חודשים על גבי חודשים כשהוא עבר את מה שעבר והתמסרה למענו".
הסופר עמנואל בן סבו, שהתפלל עם בן נון ז"ל ספד לו: "פטירתו בטרם עת של אורי היקר והאהוב היא בבחינת אבדה גדולה, בראש ובראשונה לרעייתו מלכה ולמשפחתו היפה והמיוחדת. את אורי פגשתי פעמים רבות בתחנות חיי השונות ובעיקר בתפילות הימים הנוראים בשבתות. זכיתי להיות שכנו לספסל. הוא היה איש נעים, אוהב, מעניק ונדיב. תמיד בכיסו או בתא התפילה סוכריות רבות אותן חילק לילדי המתפללים בלב חפץ ומאיר פנים. אורי היה מאותם בני עלייה המיוחדים. חיוכו וחוכמתו ילוו רבים וטובים מבני עפולה זמן רב. חבל על דאבדין ולא משתכחין".