האמן בנצי ברופמן ממגדל העמק חשף לאחרונה ציור קיר מרגש שצייר בתחנת הכיבוי במגדל העמק, לזכר שלושת הנופלים באסון הכרמל - לוחמי האש דני חייט ואורי סמנדייב והמתנדב אלעד ריבן, זכרם לברכה.
2 צפייה בגלריה
ציור הקיר המרגש
ציור הקיר המרגש
ציור הקיר המרגש
(צילום: פרטי)
ההחלטה של ברופמן להנציח את השלושה בציור קיר נולדה ביום הזיכרון האחרון, אז היתה המדינה בסגר מוחלט בעקבות הגל הראשון של הקורונה.
"כבר לפני שנה פנו אליי מתחנת מגדל העמק בנושא וזה לא התקדם, ואז באה הקורונה", מספר ברופמן, "כמו כולם, הייתי רוב הזמן בבית והיה לי יותר זמן לצייר. בין היתר ציירתי את מרים פרץ ורון ארד, ואז אורי סמנדייב ז"ל עלה לי במחשבות. הרי אני מכיר את המשפחה מילדות. חשבתי עליו הרבה ואז אמרתי לעצמי שאני חייב לצייר ולתת תרומה לזכרו. בדצמבר הרי נציין עשור לאסון הכרמל. יצרתי קשר עם האח גלעד, שהוא חבר טוב, והציור יצא לדרך".
2 צפייה בגלריה
בנצי ברופמן
בנצי ברופמן
בנצי ברופמן
(צילום: שרון צור)
האח השכול גלעד סמנדייב, היום לוחם אש בעצמו, ליווה את ברופמן לאורך כל תהליך הציור. "הסברתי לו את הסיפור והוא יצא לדרך", אומר גלעד, "אהבתי את התוצאה הסופית. אין ספק שהציור הוסיף רקע לאנדרטה לזכרם שנמצאת בתחנה ונותן הרגשה טובה שזוכרים את אורי. אני מודה לבנצי על היוזמה".
מוטי חייט, אביו של דני ז"ל, התרגש אף הוא מהמחווה: "כל הנצחה שלהם היא בהחלט מבורכת, מרגשת ונותנת הרגשה שמשאירים את הזיכרון של דני בחיים. הציור בהחלט מרשים. אני מודה לבנצי על ההשקעה ועל המחווה".
עוד כתבות תמצאו בערוץ חדשות עפולה והעמק