עיריית נוף הגליל מקדמת בימים אלה יחד עם משרד התחבורה תכנית לסלילת כביש כניסה דרומי חדש לעיר, שיתחבר ישירות לכביש 60 מבלי שיעבור דרך צומת המוסכים בנצרת, עורק תחבורה עמוס מאוד. מדובר בתכנית דרמטית ואף היסטורית, שתשפר מאוד את הגישה לנוף הגליל - לבאים אליה מדרום וליוצאים ממנה לכיוון עפולה, עמק יזרעאל ודרומה.
5 צפייה בגלריה
הכביש החדש
הכביש החדש
הכביש החדש
(הדמיה: משרד התחבורה)
הכניסה לנוף הגליל מכיוון דרום מעולם לא היתה דרך כביש גישה ישיר, אלא דרך ציר שעבר בתוך העיר נצרת. בשל כך, תמיד הכניסה לעיר מכיוון דרום בשעות רבות של היום היתה פקוקה ומסורבלת. עד לפני 12 שנה הדרך לנוף הגליל מכיוון עפולה עברה דרך ציר מפותל ולא ממש בטיחותי בנצרת, שמכונה 'סיבובי נצרת'. בשנת 2008 נחנך מחלף אכסל הכולל גשר על שם רפאל איתן ומנהרה, שחיבר את כביש 60 היישר לצומת המוסכים. כביש חדש ובטיחותי, שקיצר את הגישה לנצרת ולנוף הגליל.
5 צפייה בגלריה
ראש העיר רונן פלוט עם שרת התחבורה מירי רגב
ראש העיר רונן פלוט עם שרת התחבורה מירי רגב
ראש העיר רונן פלוט עם שרת התחבורה מירי רגב
(צילום: דוברות עיריית נוף הגליל)
מחלף אכסל אמנם קיצר מרחקים, אך לא את זמן ההגעה או היציאה מהעיר בשעות העומס, שכן צומת המוסכים, שהפך למעגל תנועה גדול, יצר באזור עומס תנועה חריג, בעיקר בשעות העומס. הסיבה העיקרית לכך היתה שמעגל התנועה כלל המון כניסות ויציאות, שיצרו סוג של כאוס במקום ובין היתר גרמו להרבה תאונות קלות בין רכבים, דבר שהוסיף לעומס. היו ימים שלצאת מנוף הגליל לכיוון דרום לקח יותר משעה.
5 צפייה בגלריה
צומת המוסכים
צומת המוסכים
צומת המוסכים
(צילום: שרון צור)
כדי למצוא פתרון לבלגאן התחבורתי סביב צומת המוסכים הוחלט לפני שנה וחצי, בעיקר בלחץ הרשויות, להציב רמזורים במקום. המטרה היתה לעשות סדר, לווסת את התנועה ולמנוע תאונות. אך גם הרמזורים לא הביאו לפתרון העומס במעגל התנועה ועדיין היציאה מנוף הגליל ומנצרת דרך רחוב תאופיק זייד הפכה לסיוט עבור ציבור הנהגים.
ראש העיר נוף הגליל רונן פלוט שהיה ער למצוקת תושביו, שהיציאה לכיוון דרום הפכה עבורם לסבל פנה למשרד התחבורה שימצא פתרון משמעותי לפקקים שמייצר צומת המוסכים. לאחר מספר פגישות משותפות לעיריית נוף הגליל, עיריית נצרת ומשרד התחבורה הוצע לקדם מנהרה מתחת לצומת המוסכים, אך הרעיון הזה נפסל על ידי המתכננים. לאור זאת הוחלט לבסוף לקדם תכנית להקמת גשר עילי שיעבור מעל צומת המוסכים ויתחבר לכביש 60.
5 צפייה בגלריה
סגן ראש העיר נוף הגליל אלכס גדלקין
סגן ראש העיר נוף הגליל אלכס גדלקין
סגן ראש העיר נוף הגליל אלכס גדלקין
(צילום: שרון צור)
"הצעת הגשר העילי נתקעה בגלל העדר תקציב", מסר גורם בעיריית נוף הגליל, "לאחר שבחנו את הנושא התברר כי עלות הקמת הגשר יקרה מאוד".
בעיריית נוף הגליל לא אמרו נואש וחיפשו פתרון אחר וכך נולד לקדם, לראשונה בתולדות העיר, כביש גישה ישיר לעיר מכיוון דרום. ראש העיר רונן פלוט וסגנו אלכס גופמן סיירו בשטח ומצאו את התוואי המתאים. מדובר בציר של קצת יותר מקילומטר, שיחבר בין שדרות אריאל שרון באזור כיכר מגן דוד (הכיכר שנמצאת בין עופר סנטר לאצטדיון גרין) לכביש 60, במקטע שסמוך למנהרה. ציר תחבורה זה למעשה יווסת את כל התנועה באזור, יפחית את העומס בצומת המוסכים, דבר שישרת גם את תושבי נצרת, ויאפשר יציאה וכניסה ישירה לנוף הגליל.
5 צפייה בגלריה
השטח עליו יסלל הכביש
השטח עליו יסלל הכביש
השטח עליו יסלל הכביש
(צילום: שרון צור)
סגן ראש העיר נוף הגליל אלכס גדלקין, יו"ר ועדת התכנון בעירייה וחבר וועדת התכנון המחוזית, מסר כי התכנית הוצגה בפני שרת התחבורה מירי רגב בביקורה בעיר לפני מספר חודשים. היא התרשמה ממנו ונתנה אור ירוק לקדם את התכנון. "הכביש נמצא עכשיו בתכנון מפורט. אני מעריך שייקח כשנה לסיים את התכנון", אמר סגן ראש העיר גדלקין, "זו בשורה תחבורתית משמעותית לתושבים. אנשים לא יצטרכו לעמוד יותר בפקקים".
עוד כתבות - חדשות מיינט העמק