תושב קיבוץ עין חרוד איחוד ישי צימרמן בן ה־86, מהלוחמים המהוללים של יחידה 101 המיתולוגית, החליט לאחרונה להביא לקיבוץ מטוס 'כפיר'. מה המטרה שלו? "פשוט מאוד, לקשט את הקיבוץ", אומר צימרמן, "מדובר במטוס יפה מאוד".
2 צפייה בגלריה
מטוס הכפיר שהוצב בעבר בבאר שבע
מטוס הכפיר שהוצב בעבר בבאר שבע
מטוס הכפיר שהוצב בעבר בבאר שבע
(צילום: פרטי)
קראו עוד:
היוזמה יוצאת הדופן של צימרמן, הידוע כאיש רב פעלים, החלה כשנכדתו סיימה לפני כמה חודשים קורס טיס כנווטת במטוס F16. "תמיד היה לי חלום להביא מטוס למשק. יש לי בן, נכד ונכדה טייסים. הבן שלי טס ב'כפיר'", סיפר צימרמן בגאווה, "כשמפקד חיל האוויר הנוכחי עמיקם נורקין נכנס לתפקיד הוא קבע נוהל שלפיו כל מסיים קורס מספר מי האיש שדחף אותו לקורס טיס. הנכדה שלי אמרה שאני זה שהכי השפעתי עליה. הזמינו אותי ועוד כארבעים משפיעים למפגש בלשכה של מפקד חיל האוויר. הוא ביקש מכל אחד לספר למה הוא פה. אני הייתי האחרון שדיבר. אמרתי לו: 'יש לי חלום ורק אתה יכול לעזור לי'".
2 צפייה בגלריה
ישי צימרמן
ישי צימרמן
ישי צימרמן
(צילום ארכיון: זהר שחר)
אחרי המפגש, בשיחה בארבע עיניים, ביקש צימרמן ממפקד חיל האוויר האלוף נורקין מטוס 'כפיר' לקיבוץ, ומיד נענה בחיוב (מדובר, כמובן, במטוס ישן שיצא משימוש). "באתי לקיבוץ ואמרתי שאני רוצה להביא מטוס. אמרתי גם שאני אשחרר את הקיבוץ מהעלות הכספית של הבאת המטוס. מדובר בחמישים אלף דולר. לא היתה לקיבוץ ברירה והם הסכימו", הוא מספר.
השלב הבא ביוזמה של צימרמן היה להחליט איפה להציב את המטוס כשיגיע, וכאן התעוררה מחלוקת. צימרמן רוצה להציב אותו במדרון שמעל השכונה החדשה ואילו הקיבוץ רוצה להציב אותו ליד המכוורת. בקיבוץ נערך משאל חברים שקבע כי המטוס יוצב ליד המכוורת, אך צימרמן לא מתכוון לוותר. "אני דורש משאל חברים נוסף", הוא אומר. "אם המטוס לא יוצב איפה שאני רוצה, לא אביא אותו. ליד המכוורת, בין העצים, אף אחד לא יראה אותו".
אך עוד מכשול התעורר לאחרונה בדרך להגשמת החלום: הצבא החליט להקפיא את חלוקת המטוסים (כן, מתברר שיש עוד כמה שביקשו מטוסים), שכן יש בהם אסבסט המסכן את הבריאות. "זו בעיה. צריך לנקות עכשיו את המטוסים. מתי אוכל להביא את המטוס? עכשיו אני לא יודע", אומר צימרמן.
עוד כתבות בערוץ חדשות עפולה והעמק