כביש 71 מתחדש מזה מספר שנים, וכעת יוצא לתכנון וביצוע מקטע הכביש שבין צומת יששכר ובית שאן, שאורכו כ-12 ק"מ. במכרז שערכה חברת נתיבי ישראל להקמת מקטע הכביש, זכתה קבוצת אורון אחזקות והשקעות, שתבצע את העבודות באמצעות חברת הבת אורון תשתיות ובניה (ג.י.) בע"מ.
כביש 71 מחבר בין בית שאן לעפולה והוא נחשב לעורק תחבורה משמעותי באזור. הוא עובר בעמק יזרעאל ועמק בית שאן בתוואי מקביל לתוואי של נחל חרוד ולזה של מסילת רכבת העמק. אורכו של הכביש 32.5 קילומטר. בעקבות מספר תאונות קטלניות שהיו לאורכו הוא שודרג לפני מספר שנים, כשצומת נבות הפך למחלף והוסדרו הכניסות ליישובים כפר יחזקאל, כפר גדעונה וקיבוץ גבע. כמו כן הפך הכביש ממחלף נבות לצומת יששכר לדו מסלולי.
הפרויקט החדש צפוי לצאת לדרך בשיטת DESIGN BUILD, והוא יכלול ביצוע עבודות תשתית הכוללות הקמת מערכי גישור, סלילת כבישים ועוד, במטרה לחדש את מקטע הכביש החשוב, שהוגדר בשנת 2019 כאחד הכבישים האדומים והמסוכנים בישראל.
במסגרת המכרז, תידרש קבוצת אורון למסור את הפרויקט בתוך 47 חודשים לכל היותר (מקבלת צו עבודה), כאשר 12 חודשים מתוכם יוקצו לתכנון והשאר לביצוע הפרויקט עד למסירתו.
מקטע הכביש, שאורכו כאמור כ-12 ק"מ, יכלול הפיכתו לדו מסלולי מצומת יששכר ועד בית שאן, תוך הקמת מחלפונים, גשרים, מעברים, דרכי שירות ושבילי אופניים רציפים לכל אורך תוואי המקטע, העובר ליד הישובים כפר יחזקאל, גדעונה, תל יוסף, עין חרוד, בית השיטה, שדה נחום והכניסה לבית שאן. עוד כולל המכרז תוספת של השלמת מערכת שבילי אופניים מכפר יחזקאל ועד צומת יששכר. עלות ביצוע הפרויקט נאמדת בכ-222 מיליון שקל.
חברת אורון תשתיות ובניה, מקבוצת אורון אחזקות והשקעות, מתכננת ומבצעת פרויקטים בכל תחומי ההנדסה האזרחית ברחבי הארץ. פעילותה המואצת בשנים האחרונות הציבה אותה בחזית תחום התשתיות, הבנייה וסלילת הכבישים.
גילי עזריה, מבעלי הקבוצה: "אנחנו גאים לקחת חלק משמעותי בפיתוח התשתיות בכל אזור בארץ, ובצפון הארץ בפרט. קבוצת אורון זכתה בעבר במכרז לביצוע כביש 859 באזור נהריה, וכעת אנו נערכים לקראת הפעילות גם להקמת כביש 71. אנחנו מברכים על הזכייה במכרז ועל ההזדמנות לקחת חלק בשינוי המבורך. החברה תעשה את המוטל עליה ביעילות, מקצועיות ובאיכות בלתי מתפשרת, כפי שהיא נוהגת בכל הפרויקטים הנמצאים תחת אחריותה".