בתי הקפה והמסעדות חזרו היום לשגרה מלאה לאחר סיום משבר הקורונה כמו גם הסניף של רשת 'קפה קפה' בקיבוץ יפעת, שנחשב בשנים האחרונות למוסד קולינרי משמעותי בעמק יזרעאל ובסביבה.
2 צפייה בגלריה
קפה קפה יפעת
קפה קפה יפעת
עשו משלוחים בתקופת הקורונה
(צילום: קפה קפה יפעת)
עם פתיחת המקום הבוקר (רביעי) נרשמה התרגשות גדולה. "צריך לבוא להרגיש את האווירה. כולם מתרגשים, גם העובדים וגם הלקוחות. העסק כבר נמצא במעל 50 אחוז תפוסה", סיפר היום (רביעי) בהתרגשות איתמר שרעבי, בעל הסניף.
במהלך ימי הקורונה פעל בית הקפה במתכונת משלוחים בלבד. "כשהודיעו לנו ב-14.3 שאנחנו לא פותחים היינו בשוק ובהלם טוטלי, אבל התעשתנו מהר ובתוך 48 שעות הקמנו מערך משלוחים שפעל בכל תקופת הקורונה", מספר שרעבי, "אנשים היו נצורים בבתים ואנחנו היינו מוגדרים כמערך חיוני והיינו בין הבודדים שנסענו פה בכבישים והנענו משלוחים בתקופת הקורונה. זה יצר מצבים מאוד מרגשים כיוון שהמון אנשים התקשרו אלינו והשתמשו בשירות שלנו כדי לרגש את הקרובים שלהם. התחלנו לשלוח עוגות ואוכל, ודברים מנחמים לאנשים בכל יישובי העמק. לדוגמה קיבלנו טלפון ממשפחה בתל אביב שרצתה לפנק את ההורים כי אי אפשר היה להגיע אליהם והם ביקשו שנשלח להם עוגה עם ברכה, זה היה אחד הדברים הכי מרגשים שקרו לי בתקופה הזו".
2 צפייה בגלריה
קפה קפה יפעת
קפה קפה יפעת
מבצע מיוחד לחג השבועות
(צילום: קפה קפה יפעת)
החל מהיום פתוחה המסעדה בקיבוץ יפעת גם לישיבה במקום וסף ההתרגשות והשמחה גבוה במיוחד. "גם העובדים ששמחים וגם הלקוחות, אנשים נכנסו עם חיוך ענק על הפנים ומאושרים כל כך לחזור לפה", ציין באושר, "הם היו צמאים לזה. הרוב הגדול של העובדים חזר מחל"ת ואפילו גייסנו עובדים חדשים. קיבלנו הרבה עובדים שהגיעו מכל מיני מסגרות שלא דמיינתי כמו מסעדן בתל אביב שסגר את המסעדה לאחר 10 שנים ובא לעבוד אצלנו במטבח. זה הפך אותנו מעסק במשבר לעסק בתנופה שחוזר הרבה יותר חזק".
מה מחכה עכשיו ללקוחות?
"בעיקר הרבה התרגשות ואהבה מאיתנו. בימים הקרובים נעשה ספיישלים וחגיגת בירות. היום לקראת שבועות אנחנו עושים מחיר מיוחד על יין לבן קר, שאפשר להזמין איתו פלטת גבינות מפנקת בצד. אפשר גם להתפנק גם על כוס פרנץ' ריזלינג חצי יבש של יקב תשבי ב־15 שקלים, מחיר מיוחד לקראת החג".