אורנה אשרם מקיבוץ הסוללים מונתה לאחרונה לתפקיד מנהלת בתי הספר היסודיים בעמק יזרעאל. אשרם, בעלת תואר שני בחינוך ומורה לחינוך מיוחד בהכשרתה, מגיעה לתפקיד עם רזומה עשיר בן 36 שנה במשרד החינוך.
1 צפייה בגלריה
אורנה אשרם. "השילוב בין החינוך הפורמלי ללא פורמלי הוא הכי חשוב"
אורנה אשרם. "השילוב בין החינוך הפורמלי ללא פורמלי הוא הכי חשוב"
אורנה אשרם. "השילוב בין החינוך הפורמלי ללא פורמלי הוא הכי חשוב"
(שרון צור)
בין התפקידים שמילאה היה גם ניהול בית הספר היסודי פינסקר בקריית אתא במשך 12 שנים.
"אני ממש שמחה על התפקיד", אומרת אשרם בריאיון ראשון. "אני מאוד קשורה ומעורה בחיים בעמק, בעשייה החברתית וגם בחינוך הבלתי פורמלי ובתרבות. התפקיד של ניהול בתי הספר היסודיים בעמק התלבש עליי כמו כפפה על יד. זה משהו שחלמתי עליו מאז שהייתי צעירה, אבל לא תיארתי לעצמי שזה יקרה כל כך מהר".
אחת מהמטרות אותן הציבה לעצמה אשרם היא להמשיך ולקדם את השילוב בין החינוך הבלתי פורמלי ובין החינוך הפורמלי. "בעמק יזרעאל השילוב עובד נכון. זה מיוחד לעמק ואני באמת חושבת שכך צריך להיראות חינוך. בית ספר הוא מרכז החינוך ואחריו יש את החינוך חברתי והקשר עם הקהילה. יש במינהלת של העמק עשייה מאוד מיוחדת".
ביישובי עמק יזרעאל יש 16 בתי ספר יסודיים. כולם יהיו מעתה תחת ניהולה של אשרם.
מהו הדבר הראשון שאת עושה בתפקיד החדש?
"אני רוצה לחזק את הקשר בין מנהלי ומנהלות בתי הספר לבין הקהילה. החינוך בעמק שונה מהחינוך בעיר. למנהל בית ספר בעיר יש חמישה-שישה רחובות שהוא אחראי עליהם. פה בעמק לכל מנהל או מנהלת יש חמישה יישובים וכל יישוב הוא קהילה בפני עצמה. הניהול כאן הוא משהו אחר לגמרי כי לכל יישוב יש את ה'אני מאמין' שלו.
"בנוסף, יש את החזון של המועצה. אני חושבת שצריך לחזק את המנהלות בעניין הזה ולבנות איתן גוף של מנהיגים חינוכיים. הכרתי כבר את רוב המנהלים והמנהלות, שהם מדהימים ואנשי חינוך מאוד טובים. מצאתי אנשים מסורים ומחויבים לחינוך הילדים ולקהילה ומחלקת חינוך שעומד בראשה מנהל אגף עם חזון רחב מאוד, ברור ומתקדם שאני מאוד מתחברת אליו".
מה האתגר הגדול ביותר שלך?
"איך אנחנו פותחים כיתת תלמידים מחוננים בעמק במקום שימשיכו לנסוע לאורנים. המטרה היא שמערכת החינוך בעמק תיתן את כל המענה לכל הילדים. זה כתוב גם בחזון של המועצה".