ד"ר עדן דהאן לא תכננה להקים מרכז שידוכים אבל זה מה שקורה בקליניקה שלה. כלומר, חוץ מטיפולים בחיות, כמובן.
5 צפייה בגלריה
ד"ר עדן דהאן
ד"ר עדן דהאן
ד"ר עדן דהאן
(צילום: ריאן)
"התברר לי שרבים מבעלי הכלבים והחתולים שמגיעים לפה הם רווקים", היא צוחקת.
נו.
"אז חשבתי שיהיה נחמד לשדרך ביניהם".
ואיך את עושה את זה?
"מעלה לאינסטגרם את התמונות שלהם, מוסיפה כמה מילים וזה קורה. יש המון תנועה".
הקורונה, ששיבשה את החיים והפכה אותם לגמרי, יצרה גם דברים נחמדים. למשל, הפכה את המרפאה הווטרינרית של דהאן למקום מפגש שכונתי. בימים של סגרים וריחוק חברתי קשה מנשוא יצא שבעלי כלבים וחתולים נפגשו בקליניקה. הם באו לטיפול ונשארו גם בגלל החברים החדשים שפגשו.
5 צפייה בגלריה
"זה עובר מפה לאוזן"
"זה עובר מפה לאוזן"
"זה עובר מפה לאוזן"
(סטורי של ד"ר דהאן)
"יש לי קהל מאוד צעיר ואיכותי ורובו רווקים ורווקות", מפרגנת ד"ר דהאן. "חשבתי בזמן הקורונה שאני יכולה לעשות עוד דברים מלבד לטפל בחיות ומספטמבר, כשהפכתי להיות הווטרינרית במרפאה, התחלתי להעביר כאן גם הרצאות על בעלי חיים.
"בפורים האחרון היה פה הפנינג, ובאופן כללי אני בעד כל מפגש חברתי שקורה פה. לפעמים מתפתחות כאן שיחות עומק עם הלקוחות. מישהו שיש לו חתול סיפר שכבר הרבה זמן הוא לא מצליח למצוא זוגיות. הצעתי שאפרסם אותו בסטורי באינסטגרם. הוא הסכים. בזכות הפרסום הזה הוא הכיר מישהי ומאז הם יחד.
"העניין הזה ריגש אותי וכך נולד מיזם ההיכרויות. אני מעלה סטוריז ומקבלת בתגובה שאלות כמו: 'היא רווקה?', 'הוא רווק?' או 'תסדרי לי'. החלטתי להפוך את זה למשהו רשמי יותר. שיתפתי את הלקוחות כשהם באו לטיפולים עם הכלבים והחתולים, הם התלהבו ואמרו לי: 'יאללה, תעלי אותי'. לאט לאט זה פשוט עבר מפה לאוזן והיום אפילו אנשים שהם לא לקוחות שלי פונים אליי".
ואם אין להם חתול או כלב?
"לכולם עם זיקה לבעלי חיים והרוב הגדול מחזיקים כן כלבים או חתולים".
5 צפייה בגלריה
אהבה בשכונה
אהבה בשכונה
אהבה בשכונה
(סטורי של ד"ר דהאן)
איזה היכרויות מעניינות נולדו ממיזם ההיכרויות שלך?
"שני לקוחות שלי הכירו אצלי. לה יש כלב בינוני מעורב בצבע לבן ולו כלב קטן. הם נפגשו לדייט ראשון עם הכלבים שלהם בגינת כלבים. מאז אני יודעת שנפגשו כבר כמה פעמים. יש מישהי עם שבעה חתולים שיצאה עם מישהו עם שלושה כלבים.
"יש מישהו שיש לו כלב מעורב שהעליתי לא מזמן סטורי שלו. הוא קצת ביישן, אבל ידעתי שבנות ממש יאהבו אותו. אחרי שהעליתי אותו לאינסטגרם. פנו אליו המון נשים. הוא ממש הודה לי על כך".
5 צפייה בגלריה
ד"ר עדן דהאן. "עוד ועוד אנשים פונים אליי כדי שאפרסם אותם"
ד"ר עדן דהאן. "עוד ועוד אנשים פונים אליי כדי שאפרסם אותם"
ד"ר עדן דהאן. "עוד ועוד אנשים פונים אליי כדי שאפרסם אותם"
(צילום: ריאן)
לך יש בן זוג?
ד"ר דהאן (35), כבר חמש שנים וטרינרית, צוחקת. "כן".
היא נולדה בעכו ומגיל אפס, ככה היא מעידה על עצמה, ידעה שתהיה וטרינרית. "יש לי אהבה לבעלי חיים", היא אומרת. "כשהייתי ילדה לא היו לנו בבית כלבים או חתולים. בכל פעם שההורים שלי נסעו לחו"ל הייתי אוספת מהרחוב בעל חיים ומוצאת לו בית".
היא למדה באיטליה ולפני חמש שנים חזרה לארץ ובחרה לגור בתל אביב. "רציתי שהמרפאה שלי תהיה קצת שונה וייחודית ממרפאות אחרות. התמזל מזלי לעשות את זה בזכות הלקוחות שלי".
5 צפייה בגלריה
"אפשר לפתור כל סיטואציה"
"אפשר לפתור כל סיטואציה"
"אפשר לפתור כל סיטואציה"
(צילום באדיבות ד"ר דהאן)
לנשים עם כלבים כדאי לבחור בגברים עם חתולים?
"בטח, מניסיון אישי. הבאתי הביתה לא מזמן כלבה בת 13 למרות שיש לי חתול. צריך לעשות את החשיפה בהדרגה. לתת לשני הצדדים להריח חפצים אחד של השני, לאט לאט לקרב ביניהם, להבין מי יותר תוקפני ומי פחות. אם עוברים לגור ביחד, כדאי לתת לחתול להריח חפצים של הכלב לפני כן וגם להיפך.
"אם מתקשים אז עדיף לעשות את התהליך עם מאלף. אבל חד משמעית, לא לפסול זוגיות בגלל שלאחד יש כלב ולשנייה חתול. אגב, יש לנו בקליניקה מוצר של פרחי באך שמפחית את המתח אצל החיות. לא רק לבני אדם יש חרדות".
יש סוגי כלבים שלא יכולים להסתדר אחד עם השני?
"יש כלבים שפחות מסתדרים אחד עם השני, אבל כל סיטואציה ניתן לפתור. אני לא חושבת שזה קשור לגזע הכלב, אלא יותר לפן התנהגותי. אין גזעים שפחות מסתדרים או יותר. גם תוקפנות לא נוצרת סתם כך או פתאום. אפשר לראות סימנים מקדימים וכדאי לטפל".
היית ממליצה ללקוחות שמחזיקים הרבה בעלי חיים להיפגש להיכרות?
"יש לי לקוח שיש לו שלושה כלבים ואיתו זאת הייתה קצת בעיה, כי הרבה נשים שיש להן כלבים הרגישו שזה כבר יותר מדי בעלי חיים בבית. גם אם יש למישהי שני כלבים אנשים יכולים לפעמים להירתע מכך. בדרך כלל מי שיותר יסתדר לו איתם הם אנשים עם כלב אחד רגוע מאוד או בלי בעלי חיים בכלל. למשל הלקוח שלי עם שלושת הכלבים יוצא היום עם מישהי בלי כלבים".
איזה תגובות את מקבלת?
"תגובות מרגשות. אנשים מודים. עוד ועוד אנשים פונים אליי כדי שאפרסם אותם, גם כאלה שלא לקוחות. למשל מישהו כתב: "עלית על משהו אז בטוח יצליח לך וזה ממש חוויה שונה מאפליקציות… תודה שדחפת אותי כי אני גרוע בזה".