המשטרה עצרה ביום שלישי השבוע בחולון תושבת זרה מאוזבקיסטן, בחשד שהתחזתה במשך כמה שנים לתושבת נוף הגליל.
1 צפייה בגלריה
ביצעה פעולות בכרטיסי חיוב על שמה
ביצעה פעולות בכרטיסי חיוב על שמה
ביצעה פעולות בכרטיסי חיוב על שמה
(צילום: shutterstock)
מהמשטרה נמסר כי לפני כחודש התקבלה תלונה במשטרה מתושבת נוף הגליל כי אישה הגרה במרכז הארץ משתמשת בזהות שלה. גנבת הזהות ביצעה פעולות פיננסיות בכרטיסי חיוב על שמה של תושבת נוף הגליל, ואף עבדה עם תלוש משכורת על שמה בסופרמרקט בחולון. יחידת ההונאה המחוזית בת"א פתחה בחקירה.
במשטרה ציינו כי הכל התחיל כאשר תושבת נוף הגליל, בשנות ה־40 לחייה, ביקשה לאחרונה לסדר את תשלומי הביטוח הלאומי בתקופת הקורונה. אולם היא קיבלה תשובה שהיא איננה זכאית להשלמת הכנסה, מאחר שהיא "מרוויחה משכורת גבוהה" מעבודתה הכפולה לכאורה - האחת בנצרת והשנייה בסופרמרקט בחולון.
עם קבלת התלונה המשטרה פתחה כאמור בחקירה, במסגרתה הצליחו חוקרי היחידה להונאה לחשוף את זהותה האמיתית של המתחזה – תושבת אוזבקיסטן הנמצאת בארץ זה כמה שנים תחת הזהות של תושבת הצפון, ואף מחזיקה ברשותה כרטיסי חיוב שאותם הנפיקה על שמה של תושבת הצפון, לשם התנהלות כספית נוחה. החשודה נעצרה לחקירה ובתום ההליכים תוחזר אל ארץ המוצא.
במשטרה הדגישו את החשיבות של ערנות הציבור והמעקב אחר תנועות פיננסיות בחשבון הבנק. נוסף על כך מדגישים כי אין למסור לגורם זר פרטים חסויים המאפשרים גישה מקוונת אל חשבון הבנק ואל כרטיס האשראי, לרבות פנייה חשודה המתבצעת טלפונית או באמצעות קישורית הנשלחת אל הטלפון הנייד והמייל.
"ככל שעולה חשד לפעולת הונאה שכזו, יש לברר את הנושא מול הגורם הרשמי במוסד הפיננסי ובמקרה הצורך להגיש תלונה בהתאם", ציינו במשטרה.