אלון הלוי ממושב רמת צבי שבמועצה האזורית הגלבוע הלך לעולמו ביום שלישי במפתיע והוא בן 78. הלוי, בן קיבוץ בית השיטה, הוא בנו של מרדכי הלוי (לוין) ז"ל שנספה בהתרסקות דאון בגבעת המורה בתחילת שנות ה-40, במסגרת ניסיונותיו של ארגון 'ההגנה' להקים לעצמו כח אווירי. אמו, הטי באר ז"ל, חברת בית השיטה, הייתה פעילה מוכרת במפלגת העבודה ונחשבה למקורבתו של יגאל אלון. הלוי היה מוכר בקיבוץ ובעמק כאיש אדמה, נמרץ, חייכן ויפה תואר.
1 צפייה בגלריה
אלון הלוי ז"ל
אלון הלוי ז"ל
אלון הלוי ז"ל
(צילום: אלבום משפחתי)
הלוי התגייס לסיירת גולני, שם נודע באומץ ליבו. בשנת 1962, במהלך מבצע 'סנונית' (המוכר כפעולת 'נוקייב') זכה בצל"ש לאחר שהפגין אומץ לב ודבקות במשימה. באותה הפעולה של הסיירת סחב על גבו לבדו פצוע קשה שנותר בשטח, עד שהביאו למקום מבטחים. בנו, שי, ספד לו ואמר: "אבא ידעתי שאתה גיבור וזכית בצל"ש, אבל את סיפורי גבורתך נאלצתי לשמוע מחבריך לנשק. אתה מעולם לא סיפרת".
ב 1966 פגש הלוי את פגי (מרגרט), עולה חדשה מהפיליפינים, באולפן לעברית בקיבוץ והשניים נישאו. המשפחה עזבה את הקיבוץ וב 1977 השתקעה במושב רמת צבי.
בנוסף לגידולים החקלאיים במושב, עבד הלוי שנים רבות כמפעיל עצמאי של מחפרון וציוד הנדסי כבד. הוא נטל חלק ברבים מהפרויקטים להקמת כבישים, מחלפים ודיור באזור הצפון ולאחרונה אף השתתף בשיקום מסילת רכבת העמק ובניית הגשרים לאורך כביש 71.
לפני כשבוע אושפז לאחר שחש בכאבים ובבטנו התגלה גידול, מצבו התדרדר והוא נפטר והובא למנוחות ברמת צבי. הותיר אחריו את רעייתו, פגי, מורה לאנגלית, בנו וכלתו שי ולירון, בתו שרון ושלושת נכדיו, מיקה, אדר ונועם.