הבימאית ומורת התיאטרון נעמי מזרחיל מקיבוץ מרחביה כתבה בלדה על אסון הנערים שנספו בנחל צפית בשנת 2018. "האסון הזה חרוט לי בלב כמשהו מאוד טרגי", היא אמרה השבוע, "אני מרגישה שאני לא מתאוששת מהאירוע הבזה ואני חושבת שיש בזה קצת פספוס ומשהו שהלך לאיבוד ולא טופל עד הסוף מבחינה ציבורית".
1 צפייה בגלריה
אסון נחל צפית
אסון נחל צפית
אסון נחל צפית
(צילום ארכיון: חיים הורנשטיין)
למזרחיל אין קשר ישיר להרוגי האסון והיא בחרה לכתוב עליו במסגרת סדנת כתיבה בה היא משתתפת.
"אני מכירה מישהו שמכיר מישהו שיש לו קשר לאסון. אני נמצאת עכשיו בזמן הקורונה בסדנת כתיבה של יהלי סובול ובמסגרת אחד מתרגילי הכתיבה בחרתי לכתוב על הנושא של האסון בנחל צפית", היא אומרת.
מזרחיל, בת 47, גרושה ואם לשלושה, באה בכלל מתחום הקרימינולוגיה ועבדה הרבה שנים במסגרות שונות של חינוך נוער עבריין. כאחת שעובדת בתחום התרבות כתבה והלחינה בעבר כמה שירים לטקסים ואירועים. הבלדה על נחל צפית, שגם הולחן על ידה ובביצועה של ליעד שר, הוא השיר הראשון שכתבה מזרחיל מחוץ למסגרת עבודתה. לפני כמה שנים הוציאה לאור ספר ילדים ועכשיו היא בעיצומה של כתיבת ספר נוסף לילדים שעתיד לצאת בחודשים הקרובים.
את מתכוונת לשלוח את השיר להורים השכולים של הנערים שנהרגו באסון?
"אני עצמי לא דיברתי עם אף אחת מהמשפחות השכולות, אבל אני חושבת שכולן כבר שמעו את השיר. בני המשפחות הגיבו ברגשות קצת מעורבים. שלחו לי תגובה של משפחה אחת שהרגשתי ממנה שמצד אחד הם כיבדו את השיר והמילים, אבל לא הרגשתי שהם שמחו להפוך את זה לשיר".
אסון נחל צפית התרחש ב-26 באפריל 2018, ובו נספו תשע נערות ונער אחד, תלמידי המכינה הקדם-צבאית בני ציון שלוחת תל אביב ומועמדים ללימודים במכינה, שבמהלך טיול הגיבוש שלהם נקלעו לשיטפון עז, בעיצומו של פרק גשם חריג בעוצמתו לעונה. בחודש נובמבר האחרון הוחלט על הקמתה של ועדת בדיקה ממשלתית לבחינת הדרכים למניעת אסונות כדוגמת האסון שהתרחש בנחל צפית.