מילו אברמוביץ' ז"ל הגבאי המיתולוגי של בית הכנסת הגדול בעפולה אותו ניהל במשך עשרות שנים נפטר הבוקר (שני) לאחר מאבק קשה במחלה חשוכת מרפא.
2 צפייה בגלריה
מילו אברמוביץ ז"ל
מילו אברמוביץ ז"ל
מילו אברמוביץ ז"ל
(צילום: פרטי)
אברמוביץ' מהנדס במקצועו עבד בעבר כמהנדס בעיריית עפולה. הוא החליף לפני כמה עשורים את אביו המנוח בתפקיד גבאי בית הכנסת הגדול בעפולה וניהל את בית הכנסת במסירות ואהבה.
שלמה קרייטנברג ממתפללי בית הכנסת הגדול וחברו של אברמוביץ' ספד לו היום: "אני עדיין לא מעכל את זה שהוא נפטר, אנחנו מכירים כבר 21 שנה, התחברתי אליו והייתי עוזר לו בכל מה שהיה צריך. הוא תמיד קיבל כל אדם בסבר פנים יפות וניהל את בית הכנסת ביד רמה לשם שמיים. אביו גם היה הגבאי של בית הכנסת והוא המשיך את מורשתו. כשאומרים בית כנסת הגדול אומרים מילו אברמוביץ', הוא נתן את חייו לבית הכנסת שהיה כל עולמו. כולם אהבו אותו, והוא תמיד היה אוהב לעזור. בשביל שני ספרי התורה האחרונים שנכנסו לבית הכנסת הוא נסע לירושלים ולבני ברק על חשבון הזמן שלו בלי שום תמורה כדי שהספר ייכתב וייכנס בזמן לבית הכנסת".
קרייטנברג מספר כי בעיתוי מצמרר הוא חלם אמש על אברמוביץ': "בתקופה האחרונה הוא היה בבית והיינו מדברים בווטסאפ ובשבוע האחרון הוא כבר לא דיבר איתי. הלילה חלמתי שפתאום הוא מגיע לבית הכנסת אחרי שלא הגיע במשך כמה חודשים, עם חולצה לבנה, יפה ומחויך. כשסיפרתי את זה לבן שלו, הוא אמר שאבא נפטר עם חיוך על הפנים - בדיוק מה שחלמתי. הבוקר סיפרתי לחברים על החלום כשעוד לא ידענו שהוא נפטר ובשעה 7 קיבלנו את ההודעה שהוא נפטר, זה צמרר אותי".
2 צפייה בגלריה
בית הכנסת הגדול
בית הכנסת הגדול
בית הכנסת הגדול. ניהל אותו עשרות שנים
(צילום: שרון צור)
עו"ד אריה ליכט חברו של אברמוביץ: "הוא היה איש משכמו ומעלה ואחד מאושיות עפולה. הוא החזיק למעשה את בית הכנסת הגדול במשך עשרות שנים והכל בחן, טוב טעם ובמנהיגות. אני לא יודע איך בית הכנסת יעמוד עכשיו בלעדיו. כששמענו שהוא נפטר היינו בהלם. זו אבידה גדולה לעיר עפולה".
הסופר עמנואל בן סבו, ממתפללי בית הכנסת, ספד לאברמוביץ: "מילו גילם בדמותו המיוחדת את הדמות התנכי"ת, עדינו העצני. מילו ידע להתעדן כתולעת ולהיות חזק כעץ. דמותו הנעימה רבת ההוד לצד הנהגתו ביד רמה את בית הכנסת הייתה לשם דבר. פטירתו בטרם עת היא אובדן עצום למשפחתו ולכלל תושבי עפולה ובהם מתפללי בית הכנסת לדורותיהם. חבל על דאבדין ולא משתכחין".
עוד עדכונים - חדשות עפולה והעמק