אם נדמה שהקורונה כבר מאחורינו, אז אתמול (רביעי) שוב הסתבר שלא ושהיא עדיין גובה קורבנות, ואפילו צעירים. אתמול בבוקר נפטר מקורונה אבישלום רוזיליו ממגדל העמק, והוא רק בן 33. רוזיליו הצליח להתגבר על מחלת סרטן נדירה שבה חלה לפני 12 שנים בזמן שירותו הצבאי, אך הסיבוכים שבהם לקה בעקבות נגיף הקורונה הכריעו אותו.
2 צפייה בגלריה
אבישלום רוזיליו ז"ל
אבישלום רוזיליו ז"ל
אבישלום רוזיליו ז"ל
(צילום: פרטי)
אבישלום ז"ל היה הבכור למשפחה של ארבעה אחים. אביו איציק רוזיליו מספר כי בילדותו היה שובב ומופנם שהיה אהוב על כולם. "הוא אהב הרבה ספורט והיה ילד נפלא, ילד שכל אבא מתפלל שיהיה לו. הוא כל כך אהב את האחים שלו והם היו קוראים לו 'הדוד סם', כל דבר שהם היו צריכים הוא היה קונה להם עוד כשהם היו קטנים".
את שירותו הצבאי עשה אבישלום בגדוד 51 בסיירת גולני. "הוא התאמן הרבה זמן לקראת השירות, הוא ניגש לגיבוש לסיירות והתקבל לסיירת מטכ"ל", מספר אביו, "אחרי כמה ימים שהוא היה בסיירת הם השתתפו בתרגיל והמפקדים שאלו מי היה חולה בחצי השנה האחרונה. אבישלום היה מצונן והוא אמר שהוא חולה, ובעקבות זה אמרו לו שהוא לא יכול להשתתף בפעילות והוא צריך לדחות את השירות שלו בחצי שנה. המלצתי לו לא לדחות את השירות אז הוא החליט להתגייס לגדוד 51, איפה ששירתו כל הדודים שלו".
2 צפייה בגלריה
אבישלום רוזיליו ז"ל
אבישלום רוזיליו ז"ל
אבישלום רוזיליו ז"לעם בנו נחמן רפאל
(צילום: פרטי)
שנתיים וחצי לאחר שהתגייס התגלה כי הוא חולה במחלת סרטן נדירה של מח העצם. "הוא הגיע לאימון חורף אחרי שהם יצאו מפעילות מבצעית בעזה. באחד האירועים באימון הם היו צריכים לעשות מנוחה בשטח והבן שלי לא קם מהאירוע הזה", מספר האב, "הוא היה קשר מ"פ והיה לו מכשיר קשר על הגב, ומעל המכשיר היתה אנטנה שהקרינה לו על הגב והיא גמרה לו את מח העצם. מאז הבן שלי היה הולך כמה צעדים ונופל. לא ידעו מה יש לו במשך כמה חודשים, הם זלזלו, חשבו שזה שום דבר ונתנו לו חופש. הוא חזר הביתה ולא היה יכול לקום מהמיטה, ואפילו אני, כאחד שהיה איש צבא כל חייו, חשבתי שהוא משקר. לקחו אותו לגייס חיילים בגולני בתל השומר במקום להיות בקו וביום הראשון שלו שם הוא התעלף. מיד הכניסו אותו לתל השומר לאשפוז ועלו על זה שיש לו מחלת סרטן נדירה מאוד שרק שבעה אנשים חלו בה בעולם. שישה מהם נפטרו והוא היחיד שנשאר חי".
לאחר ארבעה חודשים של טיפולים אינטנסיביים התגבר אבישלום על מחלת הסרטן והחלים, בזכות אחותו שתרמה לו מח עצם. "הילד שלי נלחם איתי בשיניים כתף כל כתף. עזבתי את העבודה לתקופה ארוכה; הייתי מנהל אגף שפ"ע במגדל העמק וביקשתי חופש ארוך כדי שאוכל להיות עם הבן שלי. נשארתי איתו בתל השומר ארבעה חודשים כמעט, עד שהוא ניצח את הסרטן בעזרת אמונה ובעזרת תפילות ובעזרת הרופאים. הוא קיבל כימותרפיה וטיפולים ביולוגיים וגם הקרנה".
אבישלום היה נשוי לליהי אותה הכיר במחלקה האונקולוגית בשיבא, שהיתה גם היא חולת סרטן. "הוא התנדב לעזור לחולי סרטן וביקשו ממנו לטפל בה. הם הכירו ואחרי כמה חודשים החליטו שהם מתחתנים. הם משפחה מקסימה ומהממת, הם גרים אצלי פה במגדל העמק, נתתי להם בית מתחתיי".
לפני חודשיים חלה אבישלום בקורונה כמו כל שאר בני משפחתו, והשבוע כאמור נפטר כתוצאה מסיבוכי המחלה. "ההשלכות של הקורונה הכריעו אותו. אתמול אמרו לנו שאין לו קורונה. עד שהקורונה יצאה ממנו היא עשתה לו נזקים בריאותיים שפירקו אותו לגמרי. המערכת החיסונית שלו היתה חלשה וזו הסיבה שהבאנו אותו לתל השומר".
אבישלום ז"ל הותיר אחריו את אשתו ליהי ובנו הקטן נחמן רפאל בן עשרה חודשים.
פורסם לראשונה: 16:40, 21.05.20