מעל 4,000 ישראלים נפטרו מסיבוכי נגיף הקורונה מאז פרץ המשבר בחודש מרץ 2020. הטרגדיה מאחורי המספרים: יורי מיכאלי ז"ל מנוף הגליל נפטר ביום שבת האחרון, ימים ספורים לאחר שקיבל את מנת החיסון הראשונה. "זו הרגשה נוראית של פספוס, אם הוא היה מחזיק שבועיים ומקבל את המנה השנייה של החיסון אולי הוא היה היום בחיים", אמר בנו הבכור יוסי.
2 צפייה בגלריה
יורי מיכאלי ז"ל
יורי מיכאלי ז"ל
יורי מיכאלי ז"ל
(צילום באדיבות המשפחה)
מיכאלי נולד וגדל בגיאורגיה, הבן השני מבין חמישה אחים ואחיות. בשנת 1972 עלה לארץ עם משפחתו והשתקע בנוף הגליל (אז נצרת עילית). הוא עבד כל חייו בבתי הזיקוק בחיפה ובשנה האחרונה יצא לפנסיה. "הוא היה אדם שקט ומופנם, איש משפחה למופת ואיש עבודה מסור. לא היית שומע ממנו מילה רעה על אף אחד ותמיד היה נכון לעזור לכל מי שצריך לא הייתי יכול לבקש אבא יותר טוב מזה". מעיד עליו בנו.
מיכאלי שהיה חולה בסוכרת ונזקק לדיאליזה היה בקבוצת סיכון לקורונה ומשפחתו שמרה עליו בקפידה שלא יידבק בנגיף.
"אמא שלי שמרה עליו בצמר גפן, לא הייתה נותנת לו לעשות שום דבר, רק לצאת לדיאליזה", סיפר הבן, "הוא נדבק כנראה בתור לדיאליזה או בתור לחיסון. הקורונה היא גורל אכזר כי אבא שלי הכי נזהר ואמא שלי לא נתנה לו לצאת. אבל גם אנשים שנזהרים חוטפים את הקורונה ממקור לא ידוע. הוא הספיק לקבל את המנה הראשונה של החיסון ויום לאחר מכן אשפזו אותו".
2 צפייה בגלריה
יורי מיכאלי ז"ל
יורי מיכאלי ז"ל
יורי מיכאלי ז"ל
(צילום באדיבות המשפחה)
מיכאלי אושפז במחלקת הקורונה בית חולים העמק בתחילת החודש, לאחר כמה ימים חלה הידרדרות במצבו והוחלט להרדים ולהנשים אותו ובבוקר שבת האחרון הוא הלך לעולמו.
"קיבלתי שיחת טלפון מבית החולים שקראו לי לבוא שהגיע הזמן להיפרד. אני גר ברמת גן ולקח לי הרבה זמן להגיע בגלל הסגר והפקקים ולצערי שהגעתי הוא כבר לא היה בין החיים".
המציאות המורכבת של הקורונה לא אפשרה גם לאשתו ולבתו של מיכאלי לבוא ולבקר אותו במהלך האשפוז ובלוויה.
"אני הספקתי להיות אתו ברגעיו האחרונים אבל אמא שלי נדבקה ביחד אתו ומטבע הדברים היא לא יכלה לצאת ולבקר אותו. עכשיו אנחנו בשבעה מפוצלת, אני יושב בבית של ההורים והיא יושבת שבעה עם אחותי בדירה של אחותי בעפולה. אחי גר בארצות הברית והוא ואשתו והבן שלו גם מאומתים לקורונה והם לא יכלו להגיע לארץ. זה ממש מפחיד וטרגי".
הבן ציין לטובה את הטיפול המסור של הצוות במחלקת הקורונה בבית חולים העמק. הוא הותיר אחריו את אשתו, שלושה ילדים ושישה נכדים.
עוד כתבות - חדשות מיינט העמק