שכונת הר יונה ד' בנוף הגליל, שבנייתה צפויה להתחיל בחודש אוקטובר השנה, תיקרא על שמו של ראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר.
2 צפייה בגלריה
שכונת הר יונה. מהגדולות בעיר
שכונת הר יונה. מהגדולות בעיר
שכונת הר יונה. מהגדולות בעיר
(צילום: שרון צור)
בעיריית נוף הגליל הוחלט לאחרונה לעשות סדר בשכונת הר יונה, שבנייתה החלה בתחילת שנות ה־90 בעקבות גל העלייה הגדול מברית המועצות שהתפרקה. השכונה קיבלה באופן אוטומטי את השם של ההר שעליו נבנתה - שם זמני, שעכשיו בעירייה החליטו לשנות.
השכונה נחשבת לאחת הגדולות בעיר ומורכבת למעשה משלוש שכונות ועוד שכונה רביעית, שתתחיל להיבנות במהלך השנה (המגרשים כבר שווקו על ידי משרד הבינוי והשיכון). לפיכך, בעירייה קראו לאחרונה להר יונה א' וב' שכונת רמת גולדה על שם ראש הממשלה גולדה מאיר ולהר יונה ג' החליטו להשאיר את השם שכונת הר יונה.
2 צפייה בגלריה
יצחק שמיר
יצחק שמיר
יצחק שמיר
(צילום ארכיון: דוד רובינגר )
שכונת הר יונה ד', כך הוחלט בעירייה, תקרא שכונת שמיר, על שם ראש הממשלה השביעי של המדינה, שכיהן בתפקיד לסירוגין בין השנים 1983-1992.
יש לציין כי בנוף הגליל הונצחו במהלך השנים כל ראשי הממשלות בעבר – שכונת בן גוריון, בית ספר 'גולן - שמעון פרס', שדרות אריאל שרון, רחוב לוי אשכול, בית ספר תיכון 'משה שרת' ובית ספר תיכון 'יגאל אלון'.
בתוך כך, לאחרונה סיימה העירייה פרויקט גדול שבו מוספרו מחדש 4,300 בתי מגורים, בעיקר בשכונות הוותיקות. "לבניינים רבים היו שני מספרים וזה יצר בלבול גדול, בעיקר כשהיו צריכים להזמין את מד"א וגם כמובן בחלוקת הדואר. לכן הוחלט לעשות סדר", אומר גורם בעירייה ומוסיף: "בקרוב גם יוחלפו כל השלטים עם שמות הרחובות בעיר".