בשורה גדולה לעיר בית שאן: וועדת גבולות במשרד הפנים אישרה היום את ההסכם אותו הובילו ראשי הרשויות – ז'קי לוי, ראש עיריית בית שאן, ויורם קרין, ראש המועצה האזורית עמק המעיינות.
2 צפייה בגלריה
ראש המוא"ז עמק המעיינות יורם קרין, שר הפנים אריה דרעי וארש העיר בית שאן ז'קי לוי. יש הסכם
ראש המוא"ז עמק המעיינות יורם קרין, שר הפנים אריה דרעי וארש העיר בית שאן ז'קי לוי. יש הסכם
ראש המוא"ז עמק המעיינות יורם קרין, שר הפנים אריה דרעי וראש העיר בית שאן ז'קי לוי. יש הסכם
(צילום: דוברות עיריית בית שאן)
מעיריית בית שאן נמסר כי על פי ההסכם יועברו 5000 דונם משטחי המועצה האזורית לשטחה המוניציפלי של העיר השכנה בית שאן וזאת לטובת בניית 4000 יחידות דיור, בעיקר בשטחים העוטפים את העיר מדרום מזרח וכן שטחים בהיקף של 1700 דונם להקמת תעשייה מתקדמת באזורי תעשייה בסמוך למתחם הרכבת.
למעשה, בית שאן כמעט ומכפילה את שטחה: שטח העיר כיום עומד על כ-7,000 דונם שמתוכם 1,500 דונם גן לאומי בית שאן. ע"פ הסכם זה ,כאמור, מתווספים לעיר 5,000 דונם נוספים.
עוד נמסר מהעירייה כי על פי הסיכום תיערך חלוקה חדשה של כספי הארנונה במתחם הרכבת, היושב על שטחים משותפים. על פי החלוקה החדשה בית שאן תיהנה מ-80% מתשלומי הארנונה במתחם. בנוסף, אושרה הקצאה מיידית ויציאה למכרז של כ-70 שטחים לבניה עצמית.
ראש העיר ז'קי לוי בירך על חתימת ההסכם: "זו בשורה גדולה ורגע היסטורי לעיר בית שאן, במיוחד לצעירים תושבי העיר. מדובר על כמעט הכפלה של מספר בתי האב בעיר בעשור הקרוב והזדמנויות חדשות לפיתוח עוגני תעשייה. בהזדמנות הזו אני רוצה להודות לשר הפנים אריה דרעי ולידידי יורם קרין. שנינו מאמינים ששיתופי פעולה רק יובילו לצמיחה של תושבי העיר והעמק. נמשיך לשתף פעולה בכל התחומים: תיירות, תעשייה וכמובן את נושא מקורות המים שחשוב לרבים".
2 צפייה בגלריה
מספר החולים עולה בעקביות
מספר החולים עולה בעקביות
העיר תתפתח
(צילום: שרון צור)
ראש המועצה האזורית עמק המעיינות יורם קרין: "משימת הפיתוח והצמיחה, וחיזוק הסולידיות האזורית מוטלת עלינו. העיר והעמק שלובים זה בזה. ככל שתצמחנה שתי הרשויות ייהנו תושבי העיר והעמק מאיכות חיים טובה וגבוהה יותר. שיתוף פעולה זה הוא יוצא דופן ואנו נמשיך לעבוד יחד במשותף למען פיתוח העיר והעמק וחיזוק האזור כולו".
פורסם לראשונה: 16:05, 15.07.20