ראשי רשויות עמק יזרעאל, שפרעם, זרזיר, יפיע, עילוט, ביר אל מכסור ודבוריה, אימאם מנשיית זבדה, נציגי רשויות נוספות ויישובי עמק יזרעאל, נפגשו אתמול (רביעי) בערב במטרה לבטא את החזון המשותף לכולם – חיי שכנות טובה בכבוד הדדי ובשיתוף פעולה.
2 צפייה בגלריה
מפגש ראשי הרשויות
מפגש ראשי הרשויות
ראשי הרשויות במסר מאחד
(צילום: דוברות המוא"ז עמק יזרעאל)
ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר אמר במהלך המפגש: "אנחנו לא נסבול אלימות. זה התפקיד שלנו והאחריות שלנו. אני מצפה מכולם, כל אחד ביישובו, לעצור את כדור השלג המתגלגל הזה. אנחנו צריכים לדאוג לכך בקהילות שלנו. אני רואה את ההתלהמות בשני הצדדים, והיא עלולה להוביל לאסון. מהמפגש הזה צריך לצאת לפעולות ולמעשים שיובילו לשינוי".
ראש עיריית שפרעם- עורסאן יאסין אמר: "אני מודה על המפגש הזה. נדרש מאיתנו, כראשי רשויות, לעשות הכל כדי להרגיע את המצב, לחזור לשגרת חיים של שכנות טובה. אין מנוס - זו המדינה שלנו ואנחנו רוצים לחיות כאן ביחד".
2 צפייה בגלריה
מפגש ראשי הרשויות
מפגש ראשי הרשויות
ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר במפגש
(צילום: דוברות המוא"ז עמק יזרעאל)
אימאם מנשיית זבדה, שייח עלי בלאל אמר: "אנחנו חיים פה, בארץ הזאת, ערבים ויהודים. עלה בגורלנו לחיות ביחד. צריך להרגיע את המצב כדי שנוכל לשוב לחיות בשלום ביחד".
מאהר חליילה  - ראש מועצת יפיע, ואמיר מזאריב - ראש מועצת זרזיר, הדגישו שחשוב שהאזור שידוע בשיתוף הפעולה בין הקהילות ימשיך ויעצים את רעיון הקיום המשותף האופייני לו.
מיד עם תום המפגש הם המשיכו יחד, והשתתפו בהפגנה של מאות תושבי האזור – יהודים וערבים -  תחת הכותרת "לא לאלימות". הנוכחים חילקו פרחים וחיוך לנוסעים במכוניות שעברו לידם, ואלה שמחו במחוות הפיוס החשובה כעת לכולנו.
עוד כתבות - חדשות מיינט העמק