משפחת מדרוני לא מוותרת על צעדת הגלבוע, גם לא בגלל הקורונה. המשפחה, שב־54 השנים האחרונות הקפידה להתייצב כמעט לכל צעדה, המשיכה את המסורת גם השנה. השבוע הגיע פלד מדרוני למשרדו של מנהל המרכזים הקהילתיים איתי קורין והודיע לו כי למרות ביטולה של צעדה מספר 54 בעקבות נגיף הקורונה, הוא מסורת לא שובר - והוא השלים את הצעדה יחד עם אחיו. קורן, שהתרשם מהתמדתו וממסירותו של מדרוני, העניק לו תעודת הוקרה.
1 צפייה בגלריה
פלד מדרוני  (מימין). "זו המורשת של סבא"
פלד מדרוני  (מימין). "זו המורשת של סבא"
פלד מדרוני (מימין). "זו המורשת של סבא"
(צילום: המוא"ז הגלבוע )
מדרוני בן ה־54 מהיישוב קדימה-צורן, נשוי ואב לשלושה, הוא במקור מטבעון. למעשה, הוא דור רביעי למשפחת מדרוני שמשתתף בצעדה המפורסמת על שם רא"ל משה לוי. סבו של מדרוני, אביו, הוא עצמו וגם ילדיו השתתפו בצעדה זו: "עזבתי את טבעון לפני שלושים שנה, אבל מאז אני מגיע כמעט בכל שנה לקיים את הצעדה", הוא אומר.
פלד הוא נכדו של העפולאי משה מדרוני ז"ל, שהיה צועד מוכר וידוע בעמק. "לפני 29 שנה השתתפנו ארבעה דורות בצעדה. סבא שלי, אבא שלי עמוס, אני והבן שלי. סבא שלי נפטר ב־2001 ומאז אני מקפיד לצעוד לזכרו", אומר מדרוני. "סבא צעד בשביל הנשמה וגם בשביל הספורט. הסיפורים אומרים שהוא היה הולך ברגל מעפולה עד למעיין חרוד, שם הוא היה עולה לאוטובוס לכיוון הצעדה, ואחרי שהיה מסיים אותה היה חוזר ברגל לעפולה".
מדרוני אומר כי אפילו שאול אדני (מחזיק בשיא העולם בהליכה תחרותית ל־50 מייל) הכיר את סבו וחלק לו כבוד. "פגשנו את שאול, שהוא דמות מפורסמת וצועד מקצועי, לפני שנתיים בצעדה, והוא נתן כבוד לסבא שלי ודיבר בשבחו. מתוך 54 צעדות אני מעריך שצעדתי 35, וסבא שלי צעד לפחות עוד עשרים צעדות, אם לא יותר".
איך הצלחתם לשמור על מסורת של ארבעה דורות במשפחה?
"בתור ילד, חלק מהבילויים עם סבא היו הצעדות בגלבוע. מאז שהוא נפטר אבא שלי מארגן לזכרו צעדה פעם בשנה, עם כל המשפחה, בלי קשר לצעדת הגלבוע - כי זו המורשת של סבא. אני מקפיד פעם בשנה להגיע גם לצעדה בגלבוע. לפני שלוש שנים ידעתי שאני לא אהיה בארץ ביום של הצעדה, אז באתי עם אחד הבנים שבוע לפני כן לצעוד פה. ניגשתי למועצה וסיפרתי להם על המסורת שלנו והם נתנו לי תעודת השתתפות ומדליה. כבר אז התחיל הרומן עם המועצה. בעשרים במרץ2020 בוטלה הצעדה בגלל הקורונה, אז לקחתי השבוע את אחי להשלים אותה, כדי שלא יהיה חור ברצף. זכרתי שבפעם שעברה במועצה היו מאוד נחמדים, והחלטתי לגשת אליהם שוב. הגעתי לאיתי קורן וסיפרתי לו את המשמעות של המורשת שלנו, והוא מאוד התלהב".
נראה גם את הדור החמישי מגיע לצעדה בגלבוע?
"באפריל אמורים להיוולד לי שני נכדים, ואין לי שום ספק שכמו שלקחתי את הבן שלי לפני שלושים שנה לצעדה, גם את הנכדים שלי אני אקח".
"נופי הגלבוע מקשטים את פועלה החינוכי והספורטיבי של משפחת מדרוני ומהווים הוכחה לכך שאהבת הארץ והטבע נקנית לא במילים, אלא במעשים", אומר ראש המועצה האזורית גלבוע עובד נור ומוסיף, "בגלבוע מתקיים חיבור הרמוני בין הטבע והאוכלוסייה, ואין כמו הנוף מהגלבוע להרחיב את לבו של אדם".