ראש העיר עפולה צדוק נאווי הלך היום לעולמו והוא בן 76. נאווי כיהן כראש העיר מטעם תנועת הליכוד בין השנים 1991-1998. היה פטריוט של העיר עפולה, תמיד דאג לה גם שנים אחרי שעזב את השירות הציבורי.
2 צפייה בגלריה
צדוק נאווי
צדוק נאווי
צדוק נאווי
(צילום: חגי אהרון)
במהלך כהונתו של נאווי הגיעו לעיר עולים בני העדה האתיופית, נבנו כ-4,000 יחידות דיור, הוקמו בתי ספר חדשים והורחבה מערכת התשתיות.
2 צפייה בגלריה
צדוק נאווי
צדוק נאווי
נאווי. אהב את עפולה
(צילום: שרון צור)
הרב שלמה סגל אמר לאתר 'מיינט העמק': "הייתי חבר קרוב אליו. הוא היה יהודי משכמו ומעלה. יהודי עם טוב לב שאהב לעזור לכל אחד ואחת. היה לו קשר מיוחד עם חב"ד עפולה. הדלת שלו היתה פתוחה אלינו תמיד. בשנת תשנ"ב הוא זכה להעניק את מפתח העיר לרבי".
ראש העיר עפולה אבי אלקבץ פרסם הודעה בדף הפייסבוק שלו בו כתב: "העיר עפולה אבלה על מותו של ראש העיר לשעבר צדוק נאווי, אשר נפטר הבוקר לאחר מחלה קשה. צדוק ז"ל היה אחד מראשי העיר הבולטים בעפולה ועוד לפני כיהן כסגן ומ"מ ראש העיר בין השנים 1987-1998. בשנות ה-90 הוא הניח את היסודות לפיתוחה של העיר ובמהלך גלי העלייה הגדולים עפולה קלטה עולים רבים והתפתחה בצורה משמעותית. גם לאחר סיום תפקידו המשיך להיות חלק בלתי נפרד מהעיר ולאחד האנשים האהובים בה.
"צדוק ניצח את הקורונה אך למחלה הקשה לא יכל ולאחר מאבק ממושך נפטר. לפני כחודש הוא דפק בדלת לשכתי וביקש לומר שלום, שבדיעבד היה השלום האחרון. הוא שאל על ההתמודדות שלנו עם הקורונה, שיבח את הפעילות והתעניין לגבי העתיד. שוחחתי הבוקר עם רעייתו יפה ומסרתי לה תנחומים בשם עפולה כולה. ליבי ליבי עם הילדים נעה, עדי ואליהו. מן השמיים תנוחמו".