רשות ניקוז ונחלים קישון מבצעת בימים אלה פרויקט לשיקום וויסות נחל יפעת בעמק יזרעאל. זהו פרויקט ייחודי, המשדרג את הקמת התשתית לוויסות מי הנחל לטובת פיתוח פארק שיעמוד לרשותם של תושבי מגדל העמק, תושבי עמק יזרעאל ומטיילים במקום.
3 צפייה בגלריה
נחל יפעת. העבודות במקום
נחל יפעת. העבודות במקום
נחל יפעת. העבודות במקום
( צילום: שרון צור)
הפרויקט מבוצע בסמוך לשכונה המושבה שריד, שכונה חדשה הנבנית כעת במגדל העמק, ולשטחים שבין קיבוץ יפעת לקיבוץ שריד במרכז עמק יזרעאל. הוא ישתרע על פני הקטע המחבר בין השכונה לבין אזור תחנת הרכבת של כפר ברוך.
3 צפייה בגלריה
כך ייראה הפארק
כך ייראה הפארק
כך ייראה הפארק
(הדמיה: 'ליגמ פרויקטים סביבתיים')
בסיום הפרויקט יעמוד לרשות תושבי האזור פארק שבמרכזו זורם ערוץ נחל, כשלצדו שבילי הליכה ורכיבה על אופניים ומרחבי צמחייה ירוקים.
הפרויקט הוא פרי שיתוף פעולה בין רשות ניקוז ונחלים קישון, עיריית מגדל העמק, המועצה האזורית עמק יזרעאל, קק"ל, משרד השיכון והבינוי והקרן לשמירה על שטחים פתוחים. את התכנון ביצעה חברת 'ליגמ'.
3 צפייה בגלריה
ראש העיר מגדל העמק אלי ברדה
ראש העיר מגדל העמק אלי ברדה
ראש העיר מגדל העמק אלי ברדה
(צילום: שרון צור)
ראש העיר מגדל העמק אלי ברדה, שמוביל את הפרויקט: "לקחנו את נחל יפעת, משאב טבע נופי מקסים הצמוד למגדל העמק, ויחד עם כמה שותפים ובעזרת תקציבים שגייסתי קידמנו פרויקט להפוך אותו למקום בילוי, ספורט ופנאי בטבע. תושבי מגדל העמק והסביבה יוכלו ליהנות מהטבע ממש קרוב לבית. זה פרויקט יפה וחשוב שמשתלב עם המשך פיתוח העיר ושיתוף המרחב שמסביב".
מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים קישון חיים חמי הוסיף: "רשות ניקוז ונחלים קישון משלבת שיקום נחלים ביחד עם יצירת מרחבי בילוי בטבע באגן ההיקוות של הקישון. שיתוף הפעולה המצוין עם עיריית מגדל העמק מאפשר חיבור של השכונה החדשה הנבנית אל תחנת הרכבת בכפר ברוך, בצורה היפה, המקיימת והטובה ביותר לסביבה ולתושבים".