מבקר המדינה התריע בדו"ח מיוחד שפרסם כי רעידת אדמה באזור השבר הסורי-אפריקאי שלאורך נחל הירדן הייתה אמורה, סטטיסטית והסתברותית, כבר להתרחש וקבע שיש לחזק את מוסדות הציבור ובעיקר בתי ספר מפני רעידת אדמה.
2 צפייה בגלריה
בית הנספר היסודי ה'אר"י'
בית הנספר היסודי ה'אר"י'
בית הספר היסודי ה'אר"י'
(צילום: דוברות עיריית מגדל העמק)
משרד החינוך קיבל את נתוני המכון הסיסמוגרפי והחל בתכנית לחיזוק בתי ספר ברשויות השוכנות לצד השבר הסורי אפריקאי. במסגרת זו נקבע כי בתי ספר במגדל העמק שנבנו לפני 50 שנה ושאינם עומדים בתקני רעידת אדמה יעברו חיזוק ושדרוג ובמידת הצורך יפסל ביה"ס, תאושר הריסתו, ויבנה מחדש.
מהעירייה נמסר כי משרד החינוך החל בשנת 2014 בהליך של חיזוק בתי ספר כנגד רעידות אדמה. לפני מספר שנים הגיעו מהנדס ומנהלת אגף הבינוי מטעם משרד החינוך לסיור בעיר, בחנו את כל מוסדות החינוך והכריזו על שמות בתי הספר המיועדים לחיזוק ושדרוג ומנגד על בתי ספר שיפסלו ויבנו מחדש.
2 צפייה בגלריה
ראש העיר מגדל העמק אלי ברדה
ראש העיר מגדל העמק אלי ברדה
ראש העיר מגדל העמק אלי ברדה
(צילום: שרון צור)
מאחר ומגדל העמק ממוקמת על 'שבר אפיק יגור', שמהווה מוקד של פעילות ססמית (מועד לרעידות אדמה), כמעט כל בתי הספר בעיר נכנסו לרשימה למעט החדשים – 'נופים' ו'יערת העמק'. עד כה הושלמו עבודות החיזוק של חט"ב 'רוגוזין' ו'עליזה בגין' כאשר הבאים בתור היו אמורים להיות 'האר"י' ו'יגאל אלון'.
התכנון של בית ספר 'האר"י' יצא לדרך, אלא שאז ברשות היו צריכים לקבל החלטה - מצד אחד החיזוק מאד יקר ובשילוב עם חידוש פני בית הספר מדובר בהשקעה מאד גדולה. כמו כן, בית הספר ממוקם במיקום מאד מרכזי בלב העיר. אזור זה הינו חלק מתכנית התחדשות עירונית שמקדמת הרשות יחד עם רשות מקרקעי ישראל.
קראו גם >>>
במסגרת חידוש פני מרכז העיר הוחלט להעביר את בית הספר ולהקימו במקום אחר. משרד החינוך קיבל את בקשת העירייה לפסול את בית הספר וכך העיר תזכה למימון של בית ספר חדש בסטנדרט מודרני וגם בנייתו במקום אחר תפנה שטח משמעותי מאד במרכז העיר ששימושו ייקבע בתכנית ההתחדשות העירונית שהולכת ומתקדמת. למרות זאת, מגרש הקט-רגל בבית ספר 'האר"י' זכה לשדרוג משמעותי עבור התלמידים. השבוע התקיימה טקס חניכת המגרש המשודרג במעמד הראש העיר והנהלת העיר.
ומה באשר ל'יגאל אלון'? גם בית הספר היסודי הזה יבנה מחדש וכבר החל התכנון. בשנים הקרובות תלמידי העיר יוכלו ליהנות ממבנה מחודש מותאם לסטנדרטים גבוהים.
עוד כתבות - חדשות מיינט העמק