שיעור בהיסטוריה: "נולדתי לאבא שמייצר נעליים אותרופדיות ומדרסים. הסתובבתי בבתי מלאכה מאז גיל 3. צפיתי באבי, ציון עובד מול מטופלים ואף מייצר בידיים שלו את העבודות. אבי ציון הוא איש מקצוע מוכר בענף האורתופדיה ברמה הארצית ואף נותן מענה ליצור מדרסים בכל רחבי הארץ כולל כמובן מכונים אחרים. סבי היה בונה נעליים עוד מילדותו בבגדד ואחרי עלייתו לארץ הוא התחיל את מפעל חיים במרכז הארץ לפני שישים שנה והקים בית מלאכה בשכונת התקווה. אבי היה עובד איתו כילד וינק ממנו את המקצוע. זה עובר אצלנו בגנים".
2 צפייה בגלריה
עמית שיקרצי
עמית שיקרצי
עמית שיקרצי
(צילום: באדיבותו )
מוטו לחיים: "עדיף כישלון מפואר מחלומות במגירה".
מה חשבה המשפחה שלך על הבחירה המקצועית שלך?
"זה היה תהליך טבעי של המשך המורשת. אני במכון כל חיי. התחלתי כעזרה להורים ואז התחברתי לעבודה. המיוחדות בעיניי היא שאנחנו הכי קרוב לעשייה של רופא. התרומה והעזרה שלנו למטופלים לסייע להם ללכת בצורה טובה יותר עם פתרון לבעיות רגליים גב וקרסול היא משנה חיים. כשאתה מבין כמה זה משמעותי את מעריך יותר ויותר את הענף בו אתה נמצא. בזכות המקצועיות של מכון ציון והטיפול שהוא מספק מטופלים מגיעים אלינו מכל רחבי הארץ. במקביל, אחי הגדול הוא יצרן מוסמך של פרוטזות וסדים אחרי שלמד את התחום למעלה מ־15שנה והתמחה בו, כך כל משפחת שירקצי עובדים בעסק או עוסקים בענף. על מנת להתמקצע. לפני שלוש שנים טסתי לאירופה והבאתי מכשיר שעוסק בסריקה ובדיקה עם נתונים מדויקים לגבי מנח כף הרגל ופתרון בעיות הליכה. יש לנו מעבדת הליכה בראש פינה שבעצם מבצעת מבחן הליכה שנותן לנו נתונים מדויקים על מוקדי הלחץ בכף הרגל וסטיות בהליכה ופענוח על בסיס נתוני הליכה. חשוב לציין שעל מנת להתמקצע עברתי השתלמות באירופה".
שיקרצי, מגדיר את אביו ציון שעובד לצידו כמנטור שלו. "אבא שלי הוא האיש המקצועי הכי מוערך בעיניי. הוא לא איש עסקים אלא יותר איש מקצוע. מה שינקתי ממהו זה עבודה סופר מקצועית. ככל שהתבגרתי ויצאתי ללמוד את המקצוע בחו"ל ראיתי איך עובדים במערך של אנשים גדול יותר שומרים על המקצועיות. באותה רמה החשש הגדול שלי זה לאבד את המקצועיות בגלל שאנחנו חברה גדלה מדי ולכן אנחנו מקפידים לשמור על שליטה בכל מטופל ומטופל אצלנו כל פציינט הוא עולם ומלואו. אין דבר כזה שאדם שמגיע לטיפול ייפול בין הכיסאות או לא יקבל מענה מושלם".
מה היה הרעיון שהוביל אותך בתחילת הדרך? האם שיניתם משהו או שהצלחתם להשתדרג?
"עד לפני שלוש שנים עבדנו רק בייצור עבודת יד ואז הבאנו את מכשיר מעבדת ההליכה למכון ציון בראש פינה ובשיתוף פעולה של חברה גדולה מאירופה הכנסו לייצור גם את מדרסי ה־סי.אן. סי ומדרסי ה־d3 על מנת להיות ברמת הטכנלוגיות הגבוהה ביותר של הענף שלנו במעבדת ההליכה שלמענה עברתי לימודים והסמכה באירופה כדי לתת אבחון מדויק לבדיקה דינמית ולא רק לבדיקה סטטית. אנחנו עושים בדיקה אבחנתית לספורטאים ולאנשים סכרתיים ומגיעים לתותאה שתמנע כאבים ותשפר יציבה ויכולת תנועה. הסי.אן.סי נתן מענה שלא היה כמותו בשנים עברו למדרסים. הגענו לתוצר של מדרסים שאינם מסורבלים, אינם רחבים או גדולים מדי, הם ידידותיים למשתמש ונותנים מענה של תמיכה במינימום מקום שהמדרס תופס בתוך הנעל. חשוב לציין שאנחנו עובדים עם תעודות הסמכה של מכון לואיס, משרד הבריאות מוכר על ידי משרד הביטחון, קופות החולים וכל חברות הביטוח".
2 צפייה בגלריה
שני דורות מתוך שלושה
שני דורות מתוך שלושה
שני דורות מתוך שלושה
(צילום: מתוך האלבום המשפחתי)
איזה פידבק קיבלת מתושבים וגורמים שונים בעיר?
"תמיד קוראים לי הבן של ציון אנשים שמרגשים טוב ומרוצים חוזרים והכינו לנו לא מעט תעודות הוקרה וזו גם הדרך הפרסומית שלי להגדיל את מעגל הלקוחות, מפה לאוזן ולא על ידי מחיר שימשוך את הלקוח. אני מאמין שההערכה לבעל מקצוע כמונו היא עליונה. מדרסים לא קונים בכל מקום ולא בכל מחיר.
תן טיפ אחד לאנשים שרוצים להתחיל לעסוק בתחום שלך.
"מקצועיות ומתן מענה הם החשובים ביותר. מדרסים נועדו לפתור בעיה. לא קונים מדרס לפי נראות זה מוצר אישי וחשוב לשים דגש על מקצועיות וכמובן שירות כי לקוח שסובל צריך לדעת שיש מכון אותרפודי מוכר מקצועי אמין ובעל שם של שנים שמטפל בו. הענף האורתופדי והמדרסים בארץ עובד לצערי ברוב גדול בצורה של ענף פרוץ יגידו לכם מה שאתם רוצים לשמוע לא בהכרח יפתרו לכם את הבעיה. יש מכונים שגובים מחיר גבוה אבל זה לא בהכרח אומר משהו על איכות המוצר וזה יוצר חוסר אמון שלא צריך להיות מול מכונים אורתפודים".
רוב המקומות לוקחים מידות ונותנים מדרסים במקום ואין מענה לעיוותים, שחרור מוקדי לחץ ואיזון כף רגל. אצלנו המדרסים נעשים בהתאמה אישית רק לאחר איסוף מידות נכונות לבניית המדרס בהתאמה אישית
איפה אתה חולם להיות בעוד 10 שנים?
"חולם לבנות מערך של אנשי מקצוע טובים שיידעו לספק פתרונות ושירות מעולים לכלל הארץ ולא רק בצפון".
פרטים ליצירת קשר:
מכון ציון מרכזים רפואיים בע"מ
4633353- 050
ראש פינה רחוב הגליל 1
פורסם לראשונה: 11:10, 21.06.21