את "אירועים וטעמים בחותם אישי" הקימה פנינית הימן לפני כעשור. בתקופת הקורונה כאשר העולם התהפך וכללי המשחק השתנו, הוא קיבל זווית אחרת והסועדים התאהבו. "במקור אני סוכנת נסיעות, ניהלתי את האופרציה של המחלקה הדתית בחברת 'טללים'. עולם התיירות היה חלק מהותי בחיי, והקייטרינג השתלב איתו, השניים חיו יחד בהרמוניה", מספרת הימן, במקור מפתח תקוה, ותושבת שדה אילן ב-13 השנים האחרונות.
1 צפייה בגלריה
פנינית הימן
פנינית הימן
פנינית הימן
(צילום: אורן ברקאי)
ואז הגיעה הקורונה?
"בדיוק. בבת אחת התיירות נעלמה וגם הקייטרינג. הייתי אז בשיא הצמיחה שלי, שבוע קודם הצגתי בתערוכת תיירות בתל אביב, יומיים לפני הצגתי את הקייטרינג במתכונתו הגלילית בתוכנית הבוקר של אברי גלעד בערוץ 13. היינו על גג העולם, הזמנות זורמות, חתונות מתוכננות. ביום אחד הכל נעלם. הייתה תקופה של הלם ומשבר".
מה עשית?
"למזלי עוד לפני הקורונה הייתה לי מלווה עסקית, והיא לא עזבה אותי גם בתקופה הזו. יחד ניסינו לחשוב על רעיונות – מה עושים עכשיו? באחד הימים, כאשר כבר התחיל להתגלגל רעיון של לבשל לאנשים ארוחות לבית, פתאום נכנסה בתי הגדולה וזרקה רעיון: 'יש שקשוקת פלאפל שאת מאוד אוהבת, אולי תעשי ארוחה שמתייחסת לזה?'. כך נולד 'מארז ארוחה גלילית'. אחר כך השתדרגנו גם לסלסלאות פיקניק ומגשי אירוח על בסיס המותג הגלילי, שמאוד מתאים לאזור שלנו, והגל הזה ממשיך ומצליח".
גם היום, כאשר האירועים חזרו והיומן של פנינית מתמלא הזמנות, הקייטרינג הגלילי עדיין מככב וכולל מגוון מאכלים מעוררי תיאבון (קישים, שקשוקה, עלי גפן, סלט טאבולה, לאבנה, טחינה, סלט עדשים ועוד). "יחד איתו נולדו עוד הרבה מארזים אחרים", מחייכת הימן, ומספרת שלאחרונה הוסיפה נדבך נוסף ומיוחד לעסק: "פתחתי מעין בית קפה קטן בפטיו שלי. הוא מתאים לזוגות ולקבוצות קטנות, ובימי שישי יש בופה חופשי, בתיאום מראש".
יש לקח שלמדת מהתקופה הזו?
"בוודאי. ראשית למדתי שאם לא הייתי מרשה לעצמי להתאבל, לא הייתי מצליחה להתרומם מחדש, כמו שלצערי קרה להרבה חברים בתחום התיירות והאירועים. שנית, תמיד לחלום גבוה, להאמין שאפשר".
התגובות לקייטרינג חיוביות במיוחד והפידבקים לא מפסיקים לזרום, "העסק מתחיל להיות מוכר באזור ויש כבר שיתופי פעולה עם עולם התיירות שמתעורר. מתחילות להגיע קבוצות וליהנות מהמטעמים שלנו כחלק מטיול וחוויית אירוח שלמה באזור הגליל".
הימן מספרת שצלחה את התקופה הקשה והמריאה בעיקר בזכות מנטורים שליוו אותה, והעניקו לה ליווי עסקי וייעוץ כלכלי ממוקד: "היועצת העסקית שלי יסכה חיימוב, היועץ הכלכלי, ירון ינאי, והמנטור המדהים, רמי דבורה. זה המקום גם להודות למשפחה שלי, לחברים ולאחד והיחיד, קובי בעלי, שבזכותם הצלחתי לעבור את העליות והמורדות, ואפילו להבין שהקורונה יצרה בסוף אפילו דברים טובים: שינוי חשיבה, אמונה שאפשר להצליח ולשנות דפוסים".
מה גורם לך כיום סיפוק בעסק?
"כשאנשים ניגשים אליי ואומרים שהם לא דמיינו אירוע, ארוחה או מארז כזה כמו שקיבלו ממני. אני מאוד מקפידה בכל עבודה, אפילו אם זה ברמת להתאים מפיות לצבע הפרחים בשמורת הטבע שבה נערך האירוע. הקפדה על צבעי מפות, פרחים, עציץ על השולחן. אם מדובר במארז אני לא אשכח לצרף פרח. אני שמה הרבה דגש על פרטים, ואנשים מבינים שאצלי אין צורך לדאוג לכלום. אני מכינה הכל וזה באמת אירוע בראש שקט, כולל כלים, פופים ומאווררים. כשאורחים ניגשים אליי, אומרים שהיה מאוד טעים ומבקשים מתכון, אני נהנית".
איזה טיפ היית נותנת למישהו בתחילת דרכו?
"המוטו של בעסק ובכלל, וככה אנחנו גם מגדלים את הילדים שלנו, שפתחו עסקים בעצמם, הוא 'אל תקשיבו ליועצים שאתם לא רוצים תוצאות שלהם. את זה למדתי אצל רמי דבורה, ולפיו בעולם העצמאות אני משתדלת לפעול".
איפה את חולמת להיות בעוד 10 שנים?
"אני רוצה שהעסק יהיה מוכר, שיפרוץ קדימה, שצוות העובדים יהיה רחב יותר. למרות שאת האוכל אני אכין בעצמי, כמו היום, זה חלק מהייחודיות שלי. זה יגיע, אני יודעת שכל זה בדרך".
פרטים ליצירת קשר:
פייסבוק - דף עיסקי - אירועים וטעמים בחותם אישי
פרופיל אישי - פנינית הימן - https://www.facebook.com/profile.php?id=100009680972280
050-734-1551
פורסם לראשונה: 13:33, 20.06.21