שירה שיר מלכאן בת ה- 12 מבית שאן רשומה מזה כמה שנים בסוכנויות הטאלנטים של הדוגמניות הצעירות בישראל. לפני כשנה, בעקבות נפילה קשה התגלתה עקמת בגבה אשר גרמה לה לכאבים עזים ולעיוות של הגוף.
1 צפייה בגלריה
שירה שיר מלכאן עם הרופאים שטיפלו בה
שירה שיר מלכאן עם הרופאים שטיפלו בה
שירה שיר מלכאן עם הרופאים שטיפלו בה
(צילום: המרכז הרפואי העמק)
"שירה הגיעה אלינו למרפאת הגב שבמרפאת אורתופדיה כשהיא סובלת מעקמת חמורה בעמוד השדרה, שגרם לה לאיכות חיים ירודה מאד בעקבות הכאבים, ובהיבט האסתטי היא התהלכה כפופה ונראתה נמוכה ב9 ס"מ מגובהה", סיפר ד"ר מוחמד יחיא, רופא בכיר ביחידת גב במערך אורתופדיה שיקום.
"עברנו בדיקות וייעוצים רבים והבנו ששירה סובלת מעקמת בזווית של 32 מעלות", סיפרה אירית זרוק, אמה של שירה. "בשלב הזה עוד היה ניתן לשמור על המצב הקיים בעזרת חגורת גב ייעודית אך שירה סירבה לחגור אותה והעקמת הלכה והחמירה עד לכדי 65 מעלות, ולא נותרה ברירה אלא להיכנס לניתוח. חששתי מאד מהניתוח והתחלתי לחפש רופא שמתמחה בניתוחי עמוד שדרה, היה לי חשוב ששירה תקבל את הטיפול הטוב ביותר ולכן אין בית חולים שלא הגעתי אליו ואין רופא שלא בדקתי, וכך הגעתי אל יחידת הגב במערך אורתופדיה שיקום של המרכז הרפואי העמק, אל ד"ר מוחמד יחיא ולד"ר מיכאל רייכל מנהל יחידת הגב", סיפרה האם בהתרגשות.

קראו גם:

ד"ר יחיא מסביר: "ניתוח לתיקון עקמת בעמוד השדרה נחשב לאחד הניתוחים הקשים והמורכבים באורתופדיה. הוא נמשך שעות רבות ודורש דיוק רב, ובהמשך כרוך בהתאוששות ממושכת של המטופל. אבל למרות הקושי והצורך בשיקום, זהו ניתוח שמשנה לטובה את איכות החיים של המטופל אשר סובל מבעיה חמורה. במקרה של שירה, עקב ההחמרה בזווית ובכאב, היתה נחיצות ברורה לעבור את הניתוח. שירה היא נערה מתוקה ואמיצה, לאורך כל התהליך היא שמרה על מצב רוח טוב ואפילו הצחיקה את צוות המחלקה, ועכשיו אנחנו גאים בה ובתוצאות. היא חזרה לעסוק במשחק ובדוגמנות, שזה תחום שמשמח אותה. היא באמת ילדה מיוחדת".
אירית מסכמת: "היום אני יודעת שעשיתי את ההחלטה הטובה ביותר עבור הבת שלי עם הרופאים הכי טובים שקצרה היריעה מלהכיל את כל המחמאות. אנושיים, איכפתיים, מקצועיים ויסודיים, דאגו להסביר לנו כל שלב שוב ושוב עד שהפיגו את כל החששות שלנו – הם מלאכים".