יו"ר גשר, ח״כ אורלי לוי אבקסיס, מועמדת העבודה גשר מרצ לתפקיד שרת הבריאות, סיירה בבית החולים האנגלי בנצרת ונפגשה עם מנהל בית החולים דר׳ פהד חכים, מנהלי המחלקות ורופאי בית החולים, זאת במסגרת ביקורים בבתי חולים בכל הארץ לצורך למידת המערכת על בוריה.
1 צפייה בגלריה
צילום: העבודה גשר מרצ
צילום: העבודה גשר מרצ
צילום: העבודה גשר מרצ
ח״כ לוי אמרה במהלך הסיור: "צוותי הרפואה עושים עבודת קודש, ולעתים נדמה שהממשלות מנצלות את טוב ליבם. בבית החולים בנצרת - בית החולים הנשען על תרומות ללא מימון ציבורי, אך נותן שירות למיליון פניות בשנה ממש כבית חולים ציבורי, המצב הזה מגיע לקיצון כאשר הרופאים והאחיות, שמכירים את המערכת ואוהבים בני אדם לפני הכל, תרמו מכספם כדי לבנות מחלקה. בית החולים שאינו ממשלתי ולא מופעל על ידי אחת מקופות החולים, מתוקצב בחוסר למרות שמשרת אזרחים של אותה המדינה עם אותם הזכויות.
"מיון ומחלקות פנימיות בבתי חולים אלה לא מותרות", הוסיפה ח"כ לוי, "גם בית חולים מהסוג הייחודי הזה נותן שירות לכל אזרח שיגיע אליו במצב חירום בריאותי. אזרח שמגיע עם שבץ מוחי או אירוע לבבי, יגיע לבית החולים הקרוב אליו, ואחריות שלנו היא שיקבל טיפול הולם, מציל חיים עד כמה שניתן, ולא שונה מזה שיקבל אזרח במקום מגורים אחר ומצב כלכלי אחר".
עוד אמרה ח"כ לוי בסיור כי תפקידה של המדינה הוא לדאוג שכל בן אדם יקבל את זכותו לבריאות והזכות לחיים, ללא קשר למצבו הכלכלי ולמקום מגוריו. לדבריה האינטרס המיידי של המדינה הוא שבתי החולים בפריפריה ישגשגו, כך גם הפער בתוחלת החיים בין מרכז לפריפריה יצטמצם.