מרכז שיקומי גולדיין קייר-דושי בנצרת, שפועל תחת רשת גולדיין־קייר, סוגר בימים אלה שנה מאז נפתח בחודש ספטמבר 2020. במרכז מסכמים את השנה הראשונה כמוצלחת לאור העובדה שהמקום הפך להיות אחד המבוקשים באזור.
2 צפייה בגלריה
שאדיה חמיס. אתגר גדול
שאדיה חמיס. אתגר גדול
שאדיה חמיס. אתגר גדול
(צילום: יח"צ גולדיין־קייר נצרת)
המנהלת האדמיניסטרטיבית של המרכז שאדיה חמיס מספרת כי במקום נמצאים בממוצע כל הזמן כ-160 מטופלים וכי הצוות כולל רופאים עם התמחויות ספציפיות לטיפול בגיל מבוגר, פסיכיאטר, פסיכולוג, אנשי סיעוד ומטפלים פרא-רפואי. "המטופל מקבל טיפול מקיף על פי תוכנית אישית שאנחנו מתאימים לו", סיפרה חמיס, "גילנו שהיה צורך גדול למרכז שיקום באזור עבור אנשים אחרי שבץ מוחי, תאונות או ניתוחים. היום מגיעים אלינו מטופלים מחדרה ועד צפת".
לדברי חמיס המרכז הפך למבוקש מאוד וזה מבחינתה המדד להצלחה שלו. "שתי מחלקות השיקום שלנו נמצאות עכשיו בתפוסה מלאה. 36 מטופלים בכול מחלקה", אמרה חמיס, "הרבה אנשים נמצאים בהמתנה להגיע אלינו. זה אומר הרבה על השם הטוב שיצא למרכז. אנשים מבקשים להגיע אלינו כי אנחנו סוג של בית מלון עבור מי שזקוק לשיקום. בכל חדר יש שני מטופלים ויש גם חדרי וי.אי.פי עם מרפסת".
2 צפייה בגלריה
גולדיין קר דושי נצרת
גולדיין קר דושי נצרת
כמו בית מלון
(צילום: יח"צ גולדיין קייר)
חמיס עובדת במערכת הבריאות כבר 30 שנה. היא עבדה הרבה שנים בבית חולים 'המשפחה הקדושה', לאחר מכן בקופת חולים מאוחדת ועכשיו היא בגולדן-קייר דושי. היא נחשבת למנהלת מוערכת מאוד ובעלת ידע רב וניסיון בניהול מערכות בריאות.
"לנהל את המקום הזה זה אתגר גדול. אני שמחה שעשיתי את המעבר הזה כי חשוב שיהיה מקום כזה באזור", אמרה חמיס, "חשוב לציין כי המרכז מעניק שירות למגזר היהודי ולמגזר הערבי ולכן שמנו דגש גם על הנגשה תרבותית למטופלים מבחינת אוכל ופנאי. אנחנו מתאימים את הפעילויות שלנו לכל החגים ומקיימים אירועים בעברית, רוסית וערבית".
מעת לעת מתפרסמים ידיעות על מטפלים שפוגעים, לכאורה, במטופלים מבוגרים. חמיס מספרת איך הם מתמודדים עם התופעה הזו: "אנחנו מקבלים מטפלים רק עם ניסיון. כל מטפל חדש מקבל הדרכה על ידי הצוות הפרא-רפואי. עובדת סוציאלית עושה ישיבות עם המטפלים בהן היא מסייעת להם איך לנתב את הלחץ שבעבודה כדי שהם לא יגיעו לשחיקה. כמובן שעושים להם גם ימי גיבוש. כמו כן בכל מחלקה ובכל אזור יש מצלמות".