אנחנו עדיין לא יודעים להגיד מה ההשלכות קצרות ואורכות הטווח הבריאותיות ונפשיות של מחלת הקורונה ומה הטיפול בתופעות הלוואי. כללית מחוז צפון הקימה צוות שיעקוב, ילווה ויתמוך רפואית ונפשית אחר המחלימים לטווח הארוך.
"מחלת הקורונה (COVID-19) התפרצה בתחילת השנה ואנחנו עדיין לומדים כיצד להתנהל מולה ואיתה. כיום, יודעים להגיד שיש חולי קורונה בדרגות שונות. החולים שהיו מורדמים ומונשמים ייתכן ותהיה להם פגיעה ריאתית, פגיעה בלב ובכלי הדם, הפרעה נוירולוגית, ירידה תפקודית ואף הפרעות דחק כתוצאה מהמחלה. מטרת המעקב היא לאתר בזמן קושי או סימפטומים כתוצאה מהמחלה", מסביר ד"ר טנוס כורזום, המנהל הרפואי של כללית מחוז צפון.
הצוותים ב"כללית" מגויסים למאמץ הלאומי לבלימת התפשטות הנגיף וכיום פועלים מעל 70 מתחמים לנטילת דגימות ברחבי הצפון בערים וביישובים השונים.
1 צפייה בגלריה
אושרת יאיר אפלמן, עם הצוות שדואג לשמור על קשר עם מחלימים
אושרת יאיר אפלמן, עם הצוות שדואג לשמור על קשר עם מחלימים
אושרת יאיר אפלמן, עם הצוות שדואג לשמור על קשר עם מחלימים
(צילום: דוברות כללית)
לדברי אושרת יאיר אפלמן, מנהלת השירות, "חשוב לנו שהמטופלים ידעו שיש מי שדואג להם. המחלימים עברו חודשים של התמודדות לא פשוטה עם מחלה לא מוכרת. הצוותים שלנו יוצרים עם המטופלים קשר טלפוני, שואלים לשלומם, שומעים מהם כיצד הם מרגישים ואם הם זקוקים לדבר מה ואם יש משהו שניתן לעזור להם. אנחנו מסייעים ומכוונים אותם עד למציאת פתרון וחזרתם למסלול החיים הרגיל".
"אנחנו לא מטפלים רק במחלות, אנחנו מטפלים באנשים. המעקב אחר המטופלים נועד לא רק לטפל במחלות, אלא גם למנוע אותן מראש. אנחנו קוראים למטופלינו, לא להזניח את הבריאות. טיפולים ומעקבים חשובים לא מזניחים בשום תקופה! אנחנו כאן בשבילכם. שומרים על בריאותכם", סיכם ד"ר מרדכי דיין מנהל כללית מחוז צפון.