הכל מתחיל כשיוסל'ה וייס, תלמיד ישיבה שקדן, נשבה בקסמיה של שירה לוי, נערה חרדית שהוא פוגש בטעות בדייט-שידוך.
מכאן מתפתחת עלילה פתלתלה ומלאת רגישות בין פרקי הסדרה "שטיסל", המשודרת בימים אלה ב-yes.
5 צפייה בגלריה
ריף נאמן
ריף נאמן
ריף נאמן
(צילום: שני רייך לאופנת GONG)
התפקיד של שירה לוי הופקד בידיה של הדוגמנית והשחקנית ריף נאמן, שהחליקה לראשונה אל תפקיד של חרדית. "זה הרגיש לי מאוד טבעי", היא אומרת. "הרגשתי נוח בלבוש ובכל מה שמביאה איתה הדמות. היה לי מעניין וכיף להכיר עולם שלם חדש".
5 צפייה בגלריה
נאמן בתפקיד שירה בשטיסל
נאמן בתפקיד שירה בשטיסל
נאמן בתפקיד שירה בשטיסל
(צילום: ורד נאמן)
את נאמן (23), שמסומנת כאחד הכישרונות העולים, הספקתם לראות בשנים האחרונות ב"שנות השמונים" וב"פאודה".
בימים אלה, בנוסף לתפקידה בעונה החדשה של שטיסל, היא משחקת בתפקיד הראשי בסדרת הטלוויזיה המוזיקלית לנוער PPS וגם מובילה קמפיין חדש לאחר שנבחרה לשמש כפרזנטורית של אופנת GONG.
5 צפייה בגלריה
ריף נאמן. "דוגמנות היא המקום שממנו התחלתי ומשחק זה האהבה שלי"
ריף נאמן. "דוגמנות היא המקום שממנו התחלתי ומשחק זה האהבה שלי"
ריף נאמן. "דוגמנות היא המקום שממנו התחלתי ומשחק זה האהבה שלי"
(צילום: שני רייך לאופנת GONG)
איך נכנסים לנעליה של דמות חרדית?
"לפני הצילומים למדתי על העולם החרדי, נפגשתי עם נערה חרדית בת גילי, הגעתי למקום שבו נערכים מפגשי השידוך הראשונים והשקפתי מהצד על הדייטים. נחשפתי לדברים שלא ידעתי על הציבור החרדי. זה באמת עולם שונה משלנו".
5 צפייה בגלריה
ריף נאמן
ריף נאמן
ריף נאמן
(צילום: שני רייך לאופנת GONG)
היום את מבינה יותר את העולם החרדי?
"כן. נכון שיש הרבה ביקורת, אבל יש גם חרדים רבים שעובדים. עד שאתה לא מכיר בן אדם, אתה לא יכול לשפוט אותו".
5 צפייה בגלריה
נאמן. הפרזנטורית החדשה
נאמן. הפרזנטורית החדשה
נאמן. הפרזנטורית החדשה
(צילום: שני רייך לאופנת GONG)
לאחרונה, על רקע העימותים הקשים עם הציבור החרדי, פגשה נאמן את הרחוב החרדי בבני ברק במפגש בלתי אמצעי יחד עם כוכבי הסדרה במסגרת כתבה ששידרה איילה חסון בערוץ 13. "זה היה מעניין מאוד", היא מספרת. "שמענו את הצד שלהם. הם אמרו שהם צופים בסדרה וממש נהנים ממנה, שזו הסדרה שבה הם הכי אוהבים לצפות יחד עם הנשים שלהם. זה ממש מחמם את הלב ומשמח. לא ידעתי שהם רואים טלוויזיה".
התפקיד הציף אצל נאמן שאלות שונות על הדת. "גיטי, אמא של יוסל'ה, לא רוצה שהוא יכיר את שירה לוי בגלל שהיא מזרחית", היא אומרת. "כמובן שזה עורר בי מחשבות, הרי כולנו יהודים, וזה מעלה תהיות לגבי אשכנזים, מזרחיים, אהבה, קשר והאם זה באמת מה שאלוהים רוצה".
מאז שעלו פרקי הסדרה נאמן מוצפת בתגובות. "אני מרגישה שמדובר בסדרה מאוד אהובה", היא אומרת. "אני מקבלת המון תגובות מאנשים. בעיקר שואלים אותי עם מי יוסל'ה יבחר בסופו של דבר להתחתן".

להתפנק אצל אמא ואבא

שנות ילדותה ונערותה עברו על נאמן בכפר תבור, והיא עדיין מרגישה מחוברת למקום ולא מוותרת על ביקור שבועי בבית. "אני חוזרת לכפר תבור לפחות פעם בשבוע, שבועיים", היא אומרת. "עכשיו, בתקופת הסגר, פחות ביקרתי כי שמרתי על המשפחה שלי מהקורונה. אני מאוד מתגעגעת להורים, לאחים ולאחיינים שלי. כל המשפחה שלי שם וזה לא קל להיות רחוקה".
בכפר תבור מפרגנים?
"כולם ממש מפרגנים לי וגאים בי, זה מאוד משמח ומרגש. בסופו של דבר, כשאני חוזרת לשם, אני מרגישה שהגעתי הביתה. מבחינתי זה הבית שלי ומקום המפלט שלי. כשאני רוצה קצת שקט מהעבודה ומהחיים אני יכולה ללכת להתפנק אצל ההורים בשקט ולהיזכר מה באמת חשוב בחיים. יש לי כאן כמה חברים שגדלתי איתם ואנחנו שומרים על קשר".
לעבור מכפר תבור הפסטורלית לתל אביב זה בטח לא פשוט.
"זה מעבר מאוד משמעותי. בכפר יש חיים אחרים לגמרי. עזבתי את הבית בגיל 18 ולא היה קל להגיע למקום חדש בלי משפחה וחברים. לא היה לי אף אחד, רק את הסוכן שלי ואת בן הזוג שהיה לי באותה תקופה".
כבוגרת מגמת תיאטרון בבית הספר החקלאי כדורי, נאמן חבה את הצלחתה למורה והמחנכת, נדיה נבון מהמושב עולש, שעזרה לה להגשים את חלום המשחק. "באותה התקופה נסעתי כל הזמן לצילומים ולאודישנים. החסרתי הרבה חומר ונדיה תמיד עזרה לי להשלים. היא כל הזמן אמרה לי, 'אני יודעת שתהיי שחקנית'. אני לא אשכח אותה".
אז מה את יותר, דוגמנית או שחקנית?
"אני לא יכולה ממש להשוות ביניהם. דוגמנות היא המקום שממנו התחלתי ואני מרגישה בו בבית, ומשחק זה הנשמה שלי והאהבה שלי. אבל בשורה התחתונה אני בעיקר שחקנית. גם כשאני מייצגת מותג, זה קודם כל בגלל שאני שחקנית".
מה הלאה?
"להמשיך בקריירת המשחק והדוגמנות, להתמקד במה שעושה לי טוב ולעשות עוד תפקידי עומק מרגשים ומאתגרים, כמו אלה שעשיתי בשטיסל ובפאודה".