רכישת ידע ביזמות
תארים הכוללים התמחות ביזמות מאפשרים לסטודנטים לצמוח בצורה יוצאת דופן. באמצעות תואר ראשון דו-חוגי המשלב יזמות יכולים הסטודנטים לרכוש ידע יצירתי, יכולת לקחת סיכונים מחושבים והיכולת להגיע לפתרון בעיות בצורה ייחודית וממוקדת. באמצעות השילוב של קורסים תיאורטיים וניסיון ממשי, תוכניות אלה מסייעות לסטודנטים לפתח נקודת מבט ייחודית אשר תאפשר להם לזהות ולתפוס הזדמנויות עסקיות.
פיתוח יכולות לשם הצלחה
תוכניות אלה מפתחות בקרב הסטודנטים מנעד רחב של יכולות בעלות חשיבות גדולה להצלחה בעולם העסקי. הסטודנטים יכולים ללמוד לערוך חקר שוק, לנתח טרנדים בתעשיות שונות ולפתח תוכניות עסקיות. בנוסף הלומדים במסלול רוכשים גם יכולות ניהול פיננסיות, החיוניות להצלחה של מיזמים. כמו כן, במהלך המסלול הדו-חוגי המשלב יזמות רוכשים הלומדים גם יכולות תקשורת יעילות, יכולות ניהול משא ומתן ויכולות מנהיגות המאפשרות להם לשתף פעולה עם גורמים נוספים בצורה יעילה וגם להוביל צוותים לעבר הצלחה.
הזדמנויות לימוד מעשיות
תארים דו-חוגיים המשלבים יזמות מציעים מגוון של הזדמנויות למידה המאפשרות גישור על הפערים שבין תיאוריה לפרקטיקה. הסטודנטים יכולים לקחת חלק בפרויקטים מחוץ לעולם האקדמי, לעבוד עם עסקים שונים, ללמוד ממומחים בתעשייה ואף להקים מיזם של ממש משלב הרעיון ועד לשלב הביצוע. למשל, תואר במדעי המחשב דו-חוגי המשלב יזמות, מאפשר לסטודנטים ללמוד כיצד להקים מיזמים בתחום ההיי-טק, תחום אשר משגשג במיוחד בימינו. ההתנסויות המעשיות הללו מאפשרות רכישה של ידע מעשי ויצירת קשרים הכרחיים להזנקה של המיזמים העתידיים של הסטודנטים.

1 צפייה בגלריה
רכישת ידע ביזמות
רכישת ידע ביזמות
רכישת ידע ביזמות
(צילום: pexels)

יצירת סביבה תומכת
לרוב, תוכניות של יזמות מאפשרות יצירה של סביבה תומכת המעודדות שיתופי פעולה וחדשנות. תארים אלה מעניקים לסטודנטים את הגישה לתוכניות הזנקה שונות של עסקים ועבודה עם יזמים שכבר התחילו את דרכם בעולם העסקים. כך, יכולים הסטודנטים ללמוד כיצד לפתח מודלים עסקיים חדשניים במסגרת תומכת ומעודדת. סביבה תומכת זו מאפשרת חיזוק של המוטיבציה והמחשבה היצירתית, ליצירת מיזמים פורצי דרך.
יצירת שינוי אמיתי
התמחות ביזמות מאפשרת ללומדים לרכוש גם ידע אודות אחריות חברתית ובמקרים מסוימים גם ידע בקיימות. תוכניות אלה מכירות ביכולת של היזמות להניע שינויים חיוביים בחברה. הסטודנטים לומדים כיצד לפתח מודלים עסקיים אשר נותנים מענה חיובי לצרכים חברתיים וסביבתיים, תוך שמירה על צמיחה כלכלית. אם כן, תואר זה גם מאפשר את היכולת להציג פתרון לבעיות בוערות בחברה ובסביבה, וכך גם להביא לשינוי חיובי במיוחד.
אפשרויות תעסוקה מגוונות
תואר דו-חוגי ראשון המשלב יזמות פותח בפני הסטודנטים מנעד רחב ומגוון של אפשרויות תעסוקה לאחר סיום הלימודים. בעוד שישנם אלה אשר יבחרו להתחיל את נתיב הקריירה שלהם עם מיזם עסקי משלהם, ישנם אחרים אשר ימנפו את הידע שלהם ביזמות והכישורים שלהם בתחום, כדי להצטיין בארגונים קיימים. הבוגרים יכולים לעבוד כיועצים עסקיים, לעבוד בקרנות הון סיכון ואף להפוך ליועצים כלכליים, בהתאם לתואר בו הם בחרו. ארגז הכלים של היזמות אשר נרכש במהלך התואר מאפשר לבוגרים להסתגל למגוון תעשיות ולקחת חלק בתפקידים מנהיגותיים.
לסיכום, תארים דו-חוגיים המשלבים יזמות מאפשרים לדור הבא של היזמים לרכוש את כל הכלים הדרושים להם, כמו ניסיון מעשי, למידת תאוריות ופיתוח יכולות חשיבה ייחודיות. תוכניות אלה מאפשרות הנעה של יצירתיות והבאה של רעיונות חדשים לכדי מימוש.

מוגש מטעם: אוניברסיטת רייכמן