אז בכדי שתוכלו ליהנות מכל היתרונות של קבלת החלטה נכונה הנה כמה גורמים חשובים שכדאי לבדוק לפני שאתם בוחרים מכללה:
התוכניות האקדמיות המוצעות באותה מכללה
חשוב לדאוג ולחקור את התוכניות האקדמיות והמסלולים האקדמיים השונים אשר מוצעים על ידי המכללה. וודאו שהמכללה מציעה את תחומי הלימוד שאתם מעוניינים לעסוק בהם. כך אם למשל אתם מתעניינים בנושא של ניהול משאבי אנוש תואר ראשון, לימודי חשבונאות או לימודי משפטים, חשוב שתחקרו בצורה מעמיקה את הפקולטה הספציפית הזאת במכללות שונות. מה שיאפשר לכם לבחור בסופו של דבר את ההחלטה הטובה ביותר.
ההסמכה, השם והמוניטין של אותה מכללה
יש לוודא שהמכללה מוסמכת על ידי סוכנות הסמכה מוכרת. ההסמכה מבטיחה שהמכללה עומדת בסטנדרטים אקדמיים מסוימים ושהתואר שלך יוכר על ידי מעסיקים ומוסדות אחרים. כמובן, שכדאי גם להשקיע את הזמו הנדרש על מנת לחקור בצורה מעמיקה את השם והמוניטין של אותה המכללה – ניתן למצוא מידע ברשת האינטרנט, לקרוא ביקורות וחוות דעת של סטודנטים לשעבר וכמובן, גם להגיע למכללה על מנת להתרשם ממנה בפועל.

1 צפייה בגלריה
תואר ראשון
תואר ראשון
תואר ראשון
(צילום: pexels)

גודל הקמפוס והמיקום שלו
קחו בחשבון את גודל הקמפוס ומיקומה של המכללה. החליטו אם אתם מעדיפים קמפוס קטן ואינטימי או מסגרת גדולה יותר. כמו כן, חשבו אם אתם מעדיפים מכללה באזור כפרי, פרברי או עירוני – יש לא מעט מכללות בארץ אשר ממוקמות באזורים שונים.
ניתן לקבל מידע ראשוני בנושא דרך רשת האינטרנט, אבל אין כל ספק שבכדי לקבל את התמונה המלאה בנושא ההמלצה היא כמובן לבקר במכללות אשר נראות לכם כמתאימות ולערוך סיור במקום – ניתן לקבוע סיור במקום, מה שיאפשר לכם להתרשם מכל החללים, הכיתות , האולמות ועוד..
עלויות ואפשרויות מימון
יש לקחת בחשבון שיש בישראל 2 סוגי מכללות, מכללות ציבוריות ומכללות פרטיות. כאשר אחד ההבדלים בין 2 הסוגים בא לידי ביטוי בגובה שכר הלימוד, כאשר במכללות הציבוריות שכר הלימוד הינו זהה לשכר הלימוד האוניברסיטאי ובמכללות הפרטיות שכר הלימוד יהיה גבוה יותר.
מעבר לפרמטר הזה יש לקחת בחשבון גם הוצאות כספיות עבור אגרות, דיור, מחיה והוצאות אחרות. בנוסף כדאי ומומלץ לחקור את אפשרויות הסיוע הכספי הזמינות, כגון מלגות, מענקים והלוואות לסטודנטים.
שביעות הרצון של הסטודנטים
יש לבדוק את היחס בין סטודנטים לסגל כדי להבין את רמת הקשב והאינטראקציה האישית שאתם יכולים לצפות מהמרצים.
מעבר לכך, חשוב מאוד לבדוק את שביעות הרצון הכללית של הסטודנטים והדרך הטובה ביותר לעשות זאת, היא פשוט להגיע למכללה ולשוחח עם סטודנטים – ובעיקר עם כאלו אשר לומדים בפקולטה אשר מעניינת אתכם.
התמחות והזדמנויות קריירה
יש לחקור את שירותי הקריירה והזדמנויות להתמחות המוצעים על ידי אותה המכללה. מכללה עם קשרים חזקים לתעשיות מקומיות ומקומות עבודה יכולים לשפר את סיכויי הקריירה העתידיים שלכם ולכן כדאי לשים דגש גם על הנושא הזה.
שירותי ושיעורי תמיכה
שאלו לגבי שירותי ושיעורי תמיכה אקדמיים כגון שיעורי עזר, מרכזי כתיבה, ייעוץ ושירותים נלווים נוספים. שירותים אלו יכולים להיות מכריעים להצלחה ורווחה בלימודים.
לסיכום, לפני שבוחרים מכללה ההמלצה היא לשים דגש על כל הפרמטרים המשפיעים גדולים וקטנים, אשר יכולים לאפשר לכם לקבל את ההחלטה הטובה והנכונה ביותר בעבורכם – חשוב לציין, שככל שתיקחו לעצמכם יותר זמן בכדי לבדוק את הפרטים, כך תוכלו לקבל תמונה מלאה יותר.


מוגש מטעם: המרכז האקדמי למשפט ולעסקים