גזרת הירקות והפירות
לא תאמינו אבל יש שלל פירות וירקות שהצבע שלהם צהוב, כך נוכל לפגוש פירות הדר כמו אשכולית ולימון, להתענג על בננה שהיא לא פחות מפצצת אנרגיה צהובה, לנשום עמוק את ניחוחה של הגויאבה או שלא- תלוי באף שלכם, להכין אנטיפסטי מגוון עם שלל פלפלים ובינם גם פלפל צהוב, להכניס לגוף שלנו מלא ויטמין C עם מנגו עסיסי, ליהנות מביס עסיסי מלא במיצי אגס צהוב רך ונימוח, לנגוס בתפוח צהוב, לבשל קלח של תירס ולאכול אותו חם חם עם הרבה מלח, לעטר סלט עם עגבניות שרי צהובות, להכין מגש פירות מפואר עם פפאיה וקרמבולה, להניח ענף של תמרים צהובים בסוכה ולאכול אננס חתוך כשהוא קר מהמקרר.
גזרת דברי החלב
גם בגזרת דברי החלב הצבע הצהוב אינו מאכזב. ראשונה היא הגבינה הצהובה שעל גוונה קיבלה את שמה, גבינת הגאודה מתגאה גם היא בגרסה אחת צהובה, לצידה תמצאו את האמנטל ואפילו תוכלו להתרשם ממגוון רחב של חמאות בגוון צהוב מרשים. אלו מגיעות מלוחות לא פעם ומעניקות לחמאה גוון טעם נוסף על טעם השמנת שלהן.

1 צפייה בגלריה
מאכלים צהובים מזינים
מאכלים צהובים מזינים
מאכלים צהובים מזינים
(צילום: pixabay)

גזרת המבושלים
בגזרת המבושלים נמצא את החביתה המציעה לנו ביצה מטוגנת במחבת. אפשר להכין גם ביצה מקושקשת, לאכול ביצים עלומות, ביצים קשות וביצי עין כשבכולם נמצא את הגוון הצהוב לש החלמון. עוד מאכל צהוב הוא פשטידת תירס, הגרעינים הצהובים מנקדים את בלילת הפשטידה ומעניקים לה גוון צהוב לצד טעם טעים ומעט מתקתק. את האורז הצהוב אשר נחשב גם לבריא וגם למזין נקבל בעזרת הוספה של תבלין הכורכום הנחשב למאוד בריא. כך נוכל להתענג על אורז צהוב ונהדר. גם הפסטה על כל צורותיה בעלת גוון צהבהב שמתמזג לרוב עם הרוטב שמתלווה אליה. מאכלים מקסיקניים רבים עשויים מתירס ולכן צבעם הוא צהוב, כך נמצא הטאקוס, הנאצ'וס והטורטיות שעשויים מקמח התירס הצהוב ולסיום ישנו הצ'יפס – תפוח האדמה החביב עלינו מפיק לנו צ'יפס טעים ופריך בגוון צהוב יפהפה.
גזרת התבלינים
גם בגזרת התבלינים תוכלו למצוא לא מעט תבלינים בעלי גוון צהוב, כך למשל גרגירי החרדל הצהובים מפיקים ממרח חרדל צהוב בעל גוון טעם ייחודי, ופרט כשהוא משולב עם גרגירי החרדל בתוכו כמו חרדל הדיז'ון. הכורכום והקארי הם שני תבלינים שצובעים שלל מאכלים בגוון צהוב כמו אורז, סמוסה, נתחי עוף ומאכלים נוספים. נעשה בהם שימוש רב במטבח ההודי המציע שלל תבלינים ואלו כמובן ביניהם. עוד תבלין נהדר שניתן להפיק הוא הג'ינג'ר החריף שמשדרג מנות רבות בטעמו הייחודי ומי שמחפש ממתיק מן הטבע בגוון צהוב מוזמן ליהנות מקצת דבש דבורים טהור או חלת דבש עסיסית ומרוכזת במיוחד.
גזרת הקרמים והרטבים
הגוון הצהוב לא פסח מעל שלל קרמים המשמשים אותנו להכנת קינוחים נהדרים. כך נמצא את קרם הזביונה לצד קרם הפטיסייר, האחד מהמטבח האיטלקי והשני מהמטבח הצרפתי מבטיחים לנו טעמים נהדרים של קרמים עשירים בגוון צהבהב. כמו כן נוכל למצוא תא הקינוח הנהדר של קרם הברולה הצהוב בעל מעטה הקרמל העליון שלאחר שבירתו נגלה אלינו קרם וניל עשיר וטעים במיוחד. עוד קינוח נהדר שמבטיח לנו גוון צהוב הוא פאי הלימון שעל חלקו הצהוב מעוטר בקציפת מרנג שרופה מעט. אך לא רק קרמים צהובים ניתן לפגוש אלא גם רטבים מעניינים, כך למשל הוא רוטב של עגבניות צהובות וחמאת לימון המעניקים למנת רביולי דשנה את הרוטב המושלם שעוטף את כיסוני הבצק הממולאים. גם רוטב חרדל, רוטב קארי ואפילו רוטב סריראצ'ה צ'ילי צהוב תוכלו למצוא בגזרת הרטבים.
לסיכום נראה שעולמנו מלא וגדוש בשלל מאכלים צהובים שמאפשרים לנו ליהנות משפע קולינרי אמיתי. אם עד היום לא שמת לב כמה הגוון הזה שולט באוכל שסביבנו, כעת ניתן לראות זאת בבירור ואפילו להתנסות עם מאכלים או תבלינים שטרם התנסיתם בהם במטבח הביתי שלכם.

מוגש מטעם: השף הלבן