1. ההצטרפות היא אוטומטית אם אין לכם העדפה לקרן ספסציפית
המעסיק מחויב לפי חוק פנסיה חובה להפקיד כספים לעובדיו לטובת חיסכון וביטוח פנסיוני. אם התחלתם מקום עבודה חדשה ולא אמרתם באופן מפורש באיזה גוף מבטח אתם מעוניינים לנהל את החיסכון, המעסיק מחויב לבחור באחת מקרנות ברירת המחדל שזכו במכרז של משרד האוצר.

1 צפייה בגלריה
קרנות ברירת מחדל
קרנות ברירת מחדל
קרנות ברירת מחדל
(צילום: FREEPIK)

2. בקרנות ברירת מחדל דמי הניהול אטרקטיביים ונשארים קבועים למשך עשור
אחד היתרונות המשמעותיים של קרנות ברירת מחדל הוא דמי הניהול האטרקטיביים שלהם (0.22% מהצבירה, 1% מההפקדות.( מאחר ודמי הניהול משפיעים ישירות על סכום החיסכון שיישאר לכם ביום פרישתכם, הרי שיש כאן יתרון משמעותי. המטרה של הקרנות הנבחרות היא לאפשר לכל עובד באשר הוא ליהנות מחיסכון פנסיוני בדמי ניהול נמוכים גם אם אינם עובדים במקום עם ועד חזק שידרוש וילחם על כך עבורם. דמי הניהול האטרקטיביים נשארים קבועים למשך 10 שנים, החל מיום הצטרפותכם.
3. ההצטרפות לקרן נבחרת מתבצעת ללא הליך חיתום
על מנת להצטרף לקרן פנסיה ברירת מחדל בדרך כלל נצטרך למלא שאלון רפואי ולהצהיר על מצבנו הבריאותי. בהתאם למילוי השאלון הגוף המבטח רשאי להחליט אם לצרף אותנו כמבוטחים או לא. לעומת זאת בקרן פנסיה ברירת מחדל ההצטרפות מתבצעת ללא צורך למלא שאלון רפואי או לעבור חיתום. לכן, אם קרנות פנסיה אחרות דחו את הצטרפותכם עקב מצבכם הרפואי, תוכלו להצטרף לקרנות אלה.
4. ניתן לנייד חסכונות קיימים לקרנות פנסיה ברירת מחדל
אם כבר יש ברשותכם תוכנית פנסיה כלשהי, תוכלו להעביר את החיסכון הקיים שלכם לקרנות ברירת מחדל וזאת בזכות תקנות הניוד שמאפשר לעבור באופן חופשי ובחינם בין מוצרים פנסיוניים ובין חברות מנהלות. כל מה שעליכם לעשות הוא להודיע על כך למעסיק שלכם. זכרו שהמעסיק שלכם אינו יכול להכריח אתכם לחסוך במוצר חיסכון פנסיוני ספציפי, בניגוד לעבר. עם זאת, חשוב לדעת שלא תמיד מעבר משתלם, ולכן כדאי להתייעץ עם סוכן פנסיוני.
כאן עוד דברים שאולי לא ידעתם על קרן פנסיה ברירת מחדל
5. כדאי להיעזר בסוכן ביטוח על מנת להצטרף לקרנות ברירת מחדל
למרות יישור קו בנושא דמי הניהול, כדאי לדעת שזה לא הנושא היחידי שיש לקחת בחשבון כאשר בוחרים קרן פנסיה ברירת מחדל. כיום יש 4 בתי השקעות שמציעים קרנות נבחרות: אלטשולר שחם, מיטב דש, מור ואינפיניטי. מאחר ודמי הניהול ירדו מהפרק, יש להשוות ביניהן בנתונים אחרים, כגון: תשואות, מדד שארפ, מאזן אקטוארי, ציון במדד השירות, יתרת נכסים, הרכב הנכסים וכו'.
מאחר והשוואה היא עניין מורכב, כדאי מאוד להיעזר בסוכן ביטוח מקצועי. אנחנו בפתרונות עדיפים משתמשים בטכנולוגיה חכמה המאפשרת להשוות בין כל האופציות תוך התייחסות לכל הפרמטרים החשובים, על מנת להתאים לכם את הקרן האידיאלית. צרו קשר עם המומחים של פתרונות עדיפים ונשמח לעמוד לשירותכם.

מוגש מטעם: עדיפים