"לא יכולתי לדמיין את זה מושלם יותר" - כך תיארה בהתרגשות הצנחנית שוהם שלומי (26) את היום המאושר בחייה, בו ביצעה צניחה חופשית בגליל המערבי כשהיא קופצת מטרקטורון מעופף (בקאי), מגובה של כ-4,000 רגל.
2 צפייה בגלריה
שוהם שלומי. צילום: מתוך הפייסבוק
שוהם שלומי. צילום: מתוך הפייסבוק
שוהם שלומי. צילום: מתוך הפייסבוק
הצניחה יצאה לפני כחודש אל הפועל לאחר ששוהם שלומי מבוסתן הגליל, העובדת כצלמת צניחות חופשיות בחברת "הצנחניה", תירגלה את הצניחה יחד עם הטייס גיל ברקן, תושב כפר ביאליק.
בסופו של תהליך ארוך הגיע האישור המיוחל להצנחה החריגה בנופי הגליל המערבי. הצניחה בוצעה מגובה 4,000 רגל (1.3 ק"מ) מעל לעננים ותועדה על ידי 6 מצלמות אקסטרים של חברת "בנדה", ייבואנית מצלמות האקסטרים והרחפנים DJi.
להערכת הגורמים שמעורבים בצניחה המיוחדת ויוצאת הדופן, מדובר ככל הנראה בצנחנית הראשונה שמבצעת צניחה מגובה שכזה וכעת בודקים האם המקרה יזכה להיות מוכר כשיא גינס.
2 צפייה בגלריה
צניחה. צילום: גיל ברקן
צניחה. צילום: גיל ברקן
צניחה. צילום: גיל ברקן
הטייס גיל ברקן, יליד קרית מוצקין שמתגורר כיום בכפר ביאליק, בעלי "אקסטרים באוויר", בית ספר לטיסות אקסטרים בקיבוץ שמרת: "זה היה תקדים עולמי, שבו צנחנית ביצעה את הצניחה.
"זה מקרה ראשון בהיסטוריה. בעבר היו צנחנים שביצעו את הצניחה הזו, אבל צנחנית מגובה כזה נמוך, זה לראשונה בעולם. חפרנו וחיפשנו מקרה של צנחנית שביצעה כזו צניחה ולא מצאנו, ולכן אנו מקווים שזה יוכר כשיא גינס".