השאלה היא איזה תהליך הכי יעיל לגמילה מהימורים? על מנת לענות על שאלה זו, חשוב להבין את סוגי הטיפול השונים הקיימים. טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) הוא צורת טיפול פופולרית המשמשת לטיפול בהתמכרות להימורים. סוג זה של טיפול מתמקד בזיהוי ושינוי של מחשבות והתנהגויות בעייתיות. באמצעות CBT, אנשים לומדים לזהות ולנהל טריגרים שמובילים להימורים. הם גם לומדים לפתח אסטרטגיות התמודדות בריאות יותר ולקבל תובנות לגבי ההתנהגות שלהם.
צורת טיפול נוספת היא ראיון מוטיבציוני (MI). סוג זה של טיפול מתמקד בסיוע לאנשים לקבל מוטיבציה לשנות את התנהגותם. זהו תהליך שיתופי הכולל דיון במטרות הפרט וחקירת החסמים לשינוי. באמצעות MI, אנשים יכולים לקבל תובנה לגבי המניעים שלהם ולפתח תוכנית לביצוע שינויים חיוביים.

1 צפייה בגלריה
למה לך להמר?
למה לך להמר?
למה לך להמר?
(צילום: PIXABAY)

טיפול קבוצתי כמו מהמרים אנונימיים, הוא צורת טיפול פופולרית נוספת בהתמכרות להימורים. סוג זה של טיפול מספק סביבה בטוחה ותומכת עבור אנשים לחלוק את חוויותיהם וללמוד אחד מהשני. טיפול קבוצתי יכול לעזור לאנשים לקבל תובנות לגבי ההתנהגות שלהם ולפתח אסטרטגיות התמודדות בריאות יותר. לבסוף, יש את תוכנית 12 השלבים. תוכנית זו מבוססת על העקרונות של אלכוהוליסטים אנונימיים ונועדה לעזור לאנשים לפתח תחושת אחריות ואחריות. באמצעות תוכנית 12 השלבים, אנשים לומדים לקבל את ההתמכרות שלהם ולקחת אחריות על מעשיהם.
אז איזה תהליך הכי יעיל לגמילה מהימורים? בסופו של דבר, התשובה תלויה באדם. לכל סוג טיפול יש יתרונות וחסרונות משלו, והגישה היעילה ביותר תשתנה מאדם לאדם. עם זאת, מחקרים מראים ששילוב של טיפולים הוא לרוב הגישה המוצלחת ביותר. לדוגמה, מחקר שפורסם ב-Journal of Gambling Studies מצא ששילוב של CBT ו-MI היה יעיל יותר מכל אחד מהטיפולים לבדו. באופן דומה, מחקר אחר מצא ששילוב של CBT, MI וטיפול קבוצתי היה יעיל יותר מטיפול פרטני.
אין גישה אחת של טיפול המתאימה לכולם לגמילה מהתמכרות להימורים. סוגים שונים של טיפול יכולים להיות יעילים עבור אנשים שונים. עם זאת, מחקרים מראים ששילוב של טיפולים הוא לרוב הגישה המוצלחת ביותר. לכן, חשוב לדון בכל אפשרויות הטיפול הזמינות עם איש מקצוע מוסמך כדי לקבוע איזה תהליך הוא היעיל ביותר לגמילה מהימורים.

אין באמור כדי להוות תחליף ליעוץ מקצועי פרטני.
מוגש מטעם: ד"ר דוד זוהר - https://doctordavidzuhar.com/