מה הוא גנרטור מושתק אינוורטר ?

גנרטור מושתק אינוורטר נייד מקבל את שמו מטכנולוגיית אינוורטר (מהפך). האינוורטר הוא מכשיר שמעביר את הזרם החשמלי מזרם חילופין (AC) לזרם ישר (DC) ולאחר מכן בחזרה לזרם AC. בתהליך הזה, גנרטור אינוורטר מייצר זרימה מתמדת של חשמל נקי ויציב למכשירי חשמל או למכשירים אלקטרוניים וכלים רגישים.
3 צפייה בגלריה
 גנרטור מושתק אינוורטר
 גנרטור מושתק אינוורטר
גנרטור מושתק אינוורטר
(צילום: מרכז הסאונד)

שימו לב
יש לפעול תמיד לפי הוראות ההפעלה, התחזוקה והבטיחות של יצרן הגנרטור. אין להפעיל גנרטור מושתק בתוך הבית או באזורים סגורים כמו סככות ומחסנים. הפעילו אותו בחוץ, באזור שבו יש אוורור מתאים, הרחק מחלונות, דלתות ופתחי אוורור. ודאו שיש לכם בבית גלאי פחמן חד חמצני.
טיפ
הגנרטורים הניידים המופעלים על דלק כוללים חיישני פחמן חד חמצני מובנים כדי לשפר את הבטיחות. הגנרטורים האלה נועדו להיכבות אוטומטית כאשר החיישן מזהה רמה מזיקה של פחמן חד חמצני. עם זאת, הם מיועדים לשימוש חיצוני בלבד, בהתאם להוראות היצרן.
3 צפייה בגלריה
 גנרטור מושתק אינוורטר
 גנרטור מושתק אינוורטר
גנרטור מושתק אינוורטר
(צילום: מרכז הסאונד)

ההבדלים בין גנרטור אינוורטר לגנרטור רגיל

בעוד שגם גנרטור מושתק אינוורטר וגם גנרטור נייד רגיל מסוגלים לספק חשמל היכן ומתי שרק תצטרכו, יש כמה הבדלים עיקריים ביניהם.
יעילות הדלק
גנרטור מושתק אינוורטר יעיל יותר. כמו גנרטור נייד רגיל, גנרטור מושתק אינוורטר מגיע בדגמים המבוססים על בנזין ועל פרופאן, כאשר דגמים בעלי דלק כפול יכולים לפעול על כל אחד מהדלקים האלה באמצעות מתג. עם זאת, מהירות המנוע של גנרטור מושתק אינוורטר מותאמת בהתאם לצורכי החשמל ומאפשרת לו להשתמש בדלק בצורה יעילה בהרבה מאשר גנרטור רגיל שפועל תמיד בעוצמה מלאה.
רעש
רוב הגנרטורים הניידים הרגילים מפיקים זמזום מתמשך שעלול להיות חזק ולהסיח את הדעת. גנרטור מושתק פועל בצורה שקטה יותר מכיוון שפעילות המנוע מצטמצמת כאשר הוא אינו זקוק להספק מלא. בנוסף, גנרטור מהסוג הזה מגיע עם מארז שנועד להפחית רעשים.
גודל
גנרטור מושתק אינוורטר הוא בדרך כלל קטן יותר מגנרטור נייד רגיל.
הספק מרבי
בשל הדגש על היעילות, הניידות והגודל בגנרטור מושתק אינוורטר, תפוקת החשמל שלהם מוגבלת יותר משל גנרטור נייד רגיל. ישנם גנרטור מושתק 2000 וואט, אך תוכלו גם למצוא דגמים שמסוגלים לספק עד 4000 וואט או יותר במשך כמה שעות.

חשמל נייד וחשמל סטנדביי מגנרטורים

גנרטור מושתק אינוורטר, כמו גנרטורים ניידים אחרים, מספק פתרונות חשמל זמניים או ניידים. לפתרון של חשמל לגיבוי לטווח ארוך, המספק חשמל למכשירי חשמל ומוצרים ביתיים אחרים עם מינימום הפרעות, מומלץ ללכת על גנרטור סטנדביי.
טיפ: חפשו תכונות כמו יכולות הפעלה חשמלית ויציאות USB לטעינת מכשירים אלקטרוניים.

יתרונות וחסרונות של שימוש בגנרטור מושתק אינוורטר

ישנם מגוון יתרונות לגנרטור מושתק אינוורטר, אך יש גם כמה גורמים שצריך לקחת בחשבון כשמנסים להחליט האם זה סוג הגנרטור המתאים לכם.
היתרונות של גנרטור מושתק אינוורטר כוללים:
• חשמל נקי: גנרטור מושתק מפיק חשמל דומה באיכותו לחשמל שמגיע משקע חשמל ביתי רגיל. המשמעות היא שגנרטור מושתק אינוורטר יכול להפעיל ולטעון מכשירים רגישים כמו מחשב נייד וטלפון נייד בצורה בטוחה. חלק מהכלים החשמליים זקוקים גם לחשמל איכותי מהסוג הזה כדי לפעול בצורה יעילה וטובה.
• ניידות: גנרטור מושתק הוא קטן יותר מגנרטור מקביל עם עיצוב מסורתי, לכן גנרטור אינוורטר מושתק תופס פחות מקום, משקלו קל יותר והוא קל יותר לנשיאה ממקום למקום.
• עלות תפעול נמוכה יחסית: בזכות היעילות של גנרטור מושתק אינוורטר והחיסכון שלו בדלק, לא תצטרכו לרכוש דלק בתדירות גבוהה כמו עם גנרטורים אחרים.
• נפח הפעלה נמוך יותר: בזכות רמת הרעש הנמוכה יחסית שמייצר גנרטור מושתק אינוורטר, הוא פחות יפריע לכם ולסביבה.
• פעילות במקביל: דגמים רבים של גנרטור מושתק אינוורטר מסוגלים לפעול בשילוב עם גנרטור נוסף כדי לספק עוד חשמל.
עם זאת, יש כמה דברים שצריך לקחת בחשבון לפני שמחליטים לרכוש גנרטור מושתק אינוורטר:
• ההוצאה: גנרטור מושתק אינוורטר אמנם יעיל וחסכוני בדלק, אך לרוב הם יקרים יותר מגנרטורים רגילים.
• פחות חשמל: גנרטור מושתק אינוורטר לא מציע את אותה רמת תפוקת חשמל שניתן לקבל עם גנרטור רגיל, לכן עליכם להיות בטוחים שגנרטור מושתק אינוורטר הוא אכן מעשי עבור השימושים שלכם ושתוכלו למצוא דגם מתאים להפעלת הציוד הדרוש לכם.
3 צפייה בגלריה
 גנרטור מושתק אינוורטר
 גנרטור מושתק אינוורטר
גנרטור מושתק אינוורטר
(צילום: מרכז הסאונד)

השימושים הטובים ביותר לגנרטור מושתק אינוורטר

היתרונות של הטכנולוגיה והעיצוב של גנרטור מושתק אינוורטר הופך את המכשיר הזה למתאים במיוחד למגוון שימושים. לדוגמה, גנרטור מושתק אינוורטר הוא בחירה מצוינת לקמפינג בקרוואן. כשאתם הולכים על גנרטור מושתק אינוורטר לקרוואן שלכם, יהיה לכם חשמל נקי ואמין שיעניק לכם את הנוחות של הבית בלי שתצטרכו להישאר תקועים בחניון קרוואנים. החשמל הנקי שמייצר גנרטור מושתק אינוורטר יאפשר לכם להפעיל טלוויזיה או מערכת שמע בצורה בטוחה ולדאוג שהסוללות של המכשירים הניידים שלכם יישארו טעונות. בנוסף, תוכלו להשתמש בגנרטור מושתק אינוורטר כדי להפעיל מכשירי חשמל קטנים כמו מכונת קפה או מיקרוגל ולהאיר את אתר הקרוואן שלכם עם פנסים. ניתן להשתמש בגנרטור כדי להפעיל חלק מהמערכות של הקרוואן - אפשרות מצוינת אם אתם יוצאים לטיול של מספר ימים ולא כל כך רוצים להסתמך על המצבר של הקרוואן. החיסכון בדלק יעניק לכם נוחות וראש שקט, והפעולה השקטה של גנרטור מושתק אינוורטר יאפשר לכם ליהנות מהטבע. פשוט בחרו את המכשירים שאתם צריכים שיישארו פועלים ובחרו גנרטור שיוכל לספק להם חשמל כך שהם ימשיכו לפעול. ודאו שיש לכם עוד קצת חשמל עבור שאר המכשירים בהם אתם מתכוונים להשתמש מדי פעם.
לגנרטור מושתק אינוורטר יש גם שימושים נהדרים נוספים.
• בנוסף להיותו גנרטור נהדר לקרוואנים, הניידות, היעילות ורמת הרעש הנמוכה של גנרטור מושתק אינוורטר הופכים אותו לגנרטור המושלם לקמפינג.
• גנרטור מושתק אינוורטר מסוגל לספק חשמל חירום בעת הפסקת חשמל, ואיכות החשמל תאפשר לכם להשתמש בו לכל דבר, מתאורת חירום ועד מחשב נייד.
• אם אתם עובדים באתר עבודה שאין בו עדיין חשמל או שנמצא במיקום שאין בקרבתו שקעי חשמל, גנרטור מושתק אינוורטר יוכל להפעיל אורות וכלים ולטעון את הטלפון הנייד שלכם.
• גנרטור מושתק אינוורטר הוא בחירה נהדרת, מאחר שהוא מסוגל לספק חשמל בטיחותי לטלוויזיה ולמכשירים קטנים בלי להרעיש ולהפריע לכולם.

מוגש מטעם מרכז הסאונד