יש צורך להקפיד בהזמנת שמאי המתמחה במקצוע לו אנו נדרשים, כגון:
● נזק לרכב כתוצאה מתאונה דרכים אנו נזמין שמאי רכב.
● נזק משריפה שנגרמה בדירה נזמין שמאי רכוש.
● לקיחת משכנתא וקבלת הערכת הנכס נזמין שמאי מקרקעין.
לכל אזרח שברשותו פוליסת ביטוח לדירה אשר רכש באופן עצמאי מחברת ביטוח או באמצעות סוכן ביטוח, קיימת אפשרות לפנות לחברת הביטוח בה הוא מבוטח ולדווח אודות מקרה אירוע שקרה לו כגון שריפה, נזקי סערה, צנרת דולפת ועוד.

1 צפייה בגלריה
איך לבחור שמאי רכוש
איך לבחור שמאי רכוש
איך לבחור שמאי רכוש
(צילום: FREEPIK)

עפ"י החלטת נציגי חברת הביטוח, תקבע חברת הביטוח אם המקרה שנגרם לכם בבית מצריך זימון שמאי מטעמם ובכך חוסכים הוצאה עבור שכר טרחה שמאי. במקרים רבים שמאי מופנה לבית המבוטחים רק לאחר התעקשות של המבוטח.
תפקידו של השמאי מטעם חברת הביטוח הוא לשמור על קופת החברה לאור לחצים רבים המופעלים עליו לצמצם בעלויות השיקום בדירה שלכם.
השמאי מטעם חברת הביטוח או נציגי חברת ההסדר נותנים במקרים מסוימים מידע שגוי שאם אינכם בקיעים ברזי הפוליסה אינם יכולים לדעת אם קיבלתם מידע הוגן אשר מגן עליכם והאם באמת השמאי שמגיע הוא אובייקטיבי בעת הטיפול.
ניתן להקביל את המידע הזה לבית המשפט.
אם החלטתם להגיש תביעה במקרה כלשהו או לחלופין הנכם נתבעים, בד"כ תמנו עו"ד על מנת ליצג אתכם בבית המשפט לעזרה מקצועית בהתאם לחוק.
לפיכך, בהתאם למקרה שאירע אצלכם בבית או בבית העסק, קיימת באפשרותכם אפשרות למנות שמאי מטעמכם אשר ילווה אתכם מול כלל אנשי המקצוע מטעם חברת הביטוח.
תפקידו של השמאי הפרטי הוא לנהל את התביעה שלכם לפי כל הסעיפים הקטנים שאינן מוכרים לכל אדם.
חשוב מאוד כי שמאי המגיע לייצג אתכם הינו שמאי החבר באיגוד השמאים בישראל ובכך הנכם יודעים כי מדובר בשמאי מקצועי.
ראשית, השמאי הפרטי מנפיק כתב כמויות מסודר לשמאי של חברת הביטוח לתחילת ניהול משא ומתן לגבי כל הנזקים הקיימים במקום וזאת עוד בטרם החלו עבודות השיקום של הנזקים.
בלא מעט מקרים אף מתגלים נזקים נוספים במהלך השיקום ותפקיד השמאי הפרטי לזמן את השמאי של חברת הביטוח לבדיקה נוספת ולהצגת הנזקים החדשים. מקרים כאלה קוראים בד"כ בנזקי רטיבות בדירה ממים הזורמים מקומה עליונה והרטיבות חודרת לארונות קיר או ארונות מטבח. עד לפירוק הארונות לא ניתן לדעת את רמת העובש.
שמאי מטעם חברת הביטוח בד"כ יאשר תשלום הערכה מינימלית לסגירת התביעה מבחינתו, אך נשאלת השאלה אם הערכה שנקבעה ע"י השמאי הינה הוגנת או נמוכה משמעותית מהתיקונים הנדרשים בפועל?
במידה ואתם נתקלים בחוסר אונים מול המערכת המשומנת שנקראת חברת הביטוח, תזמנו שמאי פרטי, חבר איגוד השמאים בישראל, היות וחברת הביטוח מפעילה צוותים ומשאבים רבים על מנת לצמצם ככל הניתן את התשלום עבור הנזק שלכם.

מוגש מטעם: שלמה שחר