בין מגוון סוגי התארים המתקדמים שניתן ללמוד במסגרת עולם החינוך, תואר שני בייעוץ חינוכי הוא אחד המסלולים המעניינים והאטרקטיביים ביותר מכמה בחינות, וכזה אשר רלבנטי עבור הרבה מאוד נשות ואנשי חינוך בישראל. מה חשוב להכיר ולדעת בנוגע לתואר זה, במידה ומתלבטים בנוגע להמשך דרכנו בעולם החינוך והלימודים האקדמאיים?
מה כוללים לימודי תואר שני בייעוץ חינוכי?
תואר שני בייעוץ חינוכי, בדומה לתארים מתקדמים נוספים בתחום החינוך, נפרס לרוב על פני שנתיים אקדמאיות. תואר זה נלמד בכמה וכמה מוסדות לימוד אקדמאיים בישראל, ובפרט במכללות המתמחות ספציפית בעולם החינוך ונחשבות למצטיינות בתחום זה.

1 צפייה בגלריה
תואר שני בייעוץ חינוכי
תואר שני בייעוץ חינוכי
תואר שני בייעוץ חינוכי
(צילום: Freepik)

לימודי התואר מורכבים מלימודים עיוניים, עבודות סמינריוניות ומפרקטיקום בבתי הספר . כמו כן, לפחות בחלק מהמקומות בהם מציעים תואר זה ניתן לכלול בו גם עבודה מעשית מודרכת, המהווה חלק ממניין השעות של לימודי התואר. ניתן לבחור גם במסלול מחקרי במסגרת תואר שני בייעוץ חינוכי, בסיומו כותבים עבודת תזה. בוגרות ובוגרי תואר שני במסלול מחקרי פותחים לעצמם גם את האפשרות ללימודי המשך אקדמאיים – לימודי דוקטורט (תואר שלישי) בחינוך. כך, ניתן להמשיך הן לקריירה אקדמאית בעולם החינוך והן לקריירה במשרות בכירות יותר בתוך מסגרות החינוך השונות.
נושאי הלימוד בתוכנית התואר השני בייעוץ חינוכי משקפים את מורכבות תפקיד היועצת והמיומנויות הנרכשות מכוונות לחקר, התבוננות ואיתור וזיהוי מצוקות של תלמידים, מורים, מערכת החינוך משפחות, קבוצות וכו'. ניתן למצוא בתוכנית הלימודים של התואר גם לימודי ייעוץ אינטגרטיבי והיוועצות. כמו כן, כולל תוכן התואר גם לימודי יסודות הדינמיקה המשפחתית, וניתן לבחור בין מגוון נושאים שונים עבור סמינריונים דוגמת כישורי חיים, ילדים בסיכון, התמודדות עם מתבגרים במצבי דחק ולחץ, הורות, אתיקה ורגישות תרבותית בעבודתו של היועץ החינוכי ועוד.
כפי שניתן להבין כבר, ייעוץ חינוכי הוא תחום מפותח בתוך עולם החינוך, כאשר אנשי החינוך המתמחים בו נהנים מביקוש משמעותי לשירותיהם. ניתן להתפתח מקצועית ואישית במסגרת תחום זה ולבנות עליו קריירה שלמה, כמו גם לעסוק בו במשך תקופה מסוימת ולאחר מכן להמשיך לתחום אחר בעולם החינוך.
חשוב לציין כי תואר שני מעניק נקודות זכות שונות לעוסקות והעוסקים בעולם החינוך בארץ, ותנאים טובים יותר הנלווים לסטטוס זה. במקרה הספציפי של תואר שני בייעוץ חינוכי מדובר בתחום מרכזי וחשוב מאין כמוהו בעולם החינוך כיום, הכולל משרות רבות ואטרקטיביות הן מבחינת שכר ותעסוקה והן מבחינת הגשמה אישית וערך מוסף הנלווה לעיסוק המקצועי היומיומי.
לפרטים נוספים הכנסו לאתר מכללת אורנים המציעה מגוון רחב של מסלולי לימודים בתחום החינוך


מוגש מטעם מכללת אורנים