הדבר הטוב ביותר לעשות הוא לבחור עבור האדם האהוב והקרוב אליכם מכון גמילה מקצועי, שיסייע לו להתמודד עם תהליך הגמילה בצורה הטובה ביותר שיכולה להיות ויאפשר לו לשוב לחיות את חייו בצורה תקינה. לא מדובר על תהליך פשוט ועל כן, אין ספק שליווי מקצועי בתהליך הוא קריטי להצלחתו. כמובן שחשוב מאוד לבחור במכון גמילה שניתן לסמוך עליו כי בו יתבצע תהליך הגמילה כפי שצריך והאדם יקבל את כל מה שהוא צריך בתהליך זה.
1 צפייה בגלריה
שבטיא
שבטיא
שבטיא
(צילום: canva)
גמילה מאלכוהול במכון גמילה- מה צריך לדעת? להתמכרות לאלכוהול יש מחיר כבד. בכדי להיגמל בצורה הטובה ביותר מאלכוהול, יש צורך בתוכנית נכונה לטיפול בהתמכרות מעין זאת המותאמת לכל אדם בצורה ספציפית בכל שלבי הטיפול. ישנם כמה גורמים חשובים שיש לקחת בחשבון טרם בוחרים מכון גמילה מאלכוהול: קיימים כיום בישראל מגוון מכוני גמילה ציבוריים ופרטיים. מרכז גמילה מאלכוהול צריך לאפשר למכור להתרחק מהסביבה שבה הוא היה נוהג לצרוך אלכוהול באופן שגרתי. דבר זה יכול לסייע לו רבות בתהליך הגמילה ועל כן, אחד הדברים שעליכם לבדוק כאשר אתם מחפשים מכון גמילה הוא המיקום של המכון, כאשר יש צורך כאמור לבחור במכון רחוק מהסביבה המוכרת של האדם. חשוב להבין כי במהלך תהליך גמילה מאלכוהול צפים רגשות רבים ולא פעם יש תחושה של בלבול ולכן, לקבוצות שווים יש כוח רב בסיוע בהתמודדות של המכור עם בלבול וסערת רגשות. חשוב מאוד שבמכון יהיה טיפול קבוצתי קבוע שבו האדם ירגיש חלק מקבוצה. תמיכה של קבוצה שמכירה את המצב שבו האדם מצוי, יכולה להעניק לאדם כוח להמשך התהליך. מחקרים רבים מראים כי משך שהות הטיפול במרכז גמילה יכול לנבא את הצלחת הטיפול ועל כן, חשוב מאוד להתאים את זמן השהות של המטופל במכון בהתאם למצבו ולא לקבוע מראש זמן שבו הוא ישהה במקום. בהתאם לקצב ההתקדמות שלו יוחלט מתי הוא מסיים את התהליך ויכול לצאת מהמכון. תהליך הטיפול משתנה מאדם לאדם ועל כן, אין ספק שחשוב מאוד לבחור מכון גמילה שמאפשר פרקי זמן משתנים לאשפוז בו עבור כל אדם. אפשרויות הטיפול בכל מכון גמילה הן רבות. חשוב לדעת שמעבר למקצועיות של הצוות, הזמינות שלו למטופלים והסמכות שלו, על הצוות לייצר מרחב טיפולי בטוח וכן ליצור קשר אינטימי עם המטופל. הצוות במכון חייב להיות מסוגל להיות קשוב לכל מטופל ולהציע לו תמיכה אישית. טיפול בהתמכרות באלכוהול משתנה בין כל אדם ועל כן, רק צוות שיכול לראות כל מטופל כפרט ולא את כלל המטופלים כפרט, יכול באמת לסייע לאדם להיגמל בצורה טובה. כמובן שחשוב מאוד לבדוק האם למכון הגמילה יש רישיון מטעם המדינה לעסוק ולטפל בהתמכרויות.
טיפול בהתמכרות לאלכוהול במכון גמילה מכון גמילה מאלכוהול לרוב יציע גישות מבוססות ראיות לטיפול בהתמכרויות. חשוב מאוד לבדוק מהו סוג הטיפול המוצע במכון לצורך גמילה מאלכוהול שכן, המטרה היא בסופו של דבר שהאדם יעבור את הגמילה הפיזית מהאלכוהול, אך גם יצליח להתגבר בעתיד על הרצון שלו לאלכוהול על מנת שלא להגיע למצב של התמכרות מחדש. על כן, הוא צריך לקבל כלים במהלך הטיפול שיכולים לסייע לו בהתמודדות המדוברת וכן, חשוב מאוד לבחור מראש המכון שמציע גם לאחר הגמילה במכון אופציה להגיע לקבוצות תמיכה מדי שבוע או לטיפול פרטני וזאת בכדי שלאדם עדיין תהיה סביבה טיפולית תומכת שתסייע לו לא לשוב להתמכרות שלו.