ט"ו באב הוא הזדמנות נפלאה לעשות גיחה - קצרה או ארוכה - לאחד מאתרי הטבע הכי יפים בארץ ולחגוג שם רגע או יום רומנטי. אספנו עבורכם כמה נופים ישראלים מדהימים במיוחד, תתכוננו להתרגש.


מצוק הארבל


המצוק ניצב במוקד שמורת הטבע ארבל והגן הלאומי ארבל שסביבה. באזור אפשר למצוא גם את הר ניתאי, הר סביון, נחל ארבל וכן שני יישובים קדומים עם שרידי שני בתי כנסת מפוארים וחומה מימי המרד הגדול, וכן שבילי טיול אל מצודה עתיקה ובה מערות טבעיות. וכמובן נוף משגע של האגם מספר אחת במדינה, הכנרת.

9 צפייה בגלריה
מצוק הארבל
מצוק הארבל
מצוק הארבל
(צילום: נדב פולק)

מה לכתוב בווייז? גן לאומי ושמורת טבע ארבל

הר שיפון


הר געש בישראל? מסתבר שגם לנו יש כאן הרי געש, אבל כבויים. אחד כזה הוא הר שיפון ברמת הגולן שגובהו 971 מטרים מעל פני הים, שמבטיח ומקיים נוף מרשים במיוחד. מפסגתו תוכלו להינות מתצפית מרשימה לעבר צמד העמקים, יזרעאל והחולה. אגב, ההר לא קרוי על שמו של הלחם הפופולרי, טוב שתדעו, אלא על שם צמח שיפון ההרים שצומח באיזור.
מערבית להר הוקמה אנדרטה לזכר 74 חללי חטיבת השריון שנפלו בגולן במלחמת יום הכיפורים. במקום ניטעו 74 עצי אלון ומסביבם ניטע "יער הלוחמים".

9 צפייה בגלריה
פסגת הר שיפון
פסגת הר שיפון
פסגת הר שיפון
(צילום: נדב פולק)

מה לכתוב בווייז? הר שיפון

מכתש רמון


הגרסה הישראלית ל"גראנד קניון" היא אמנם באורך צנוע יותר של כ-40 ק"מ, אבל עבורנו מדובר בהחלט במכתש הגדול והמרשים ביותר. העמידה על שפתו של המכתש מעניקה למטייל שוב ושוב את תחושת ההוד וההדר של המדבר, במיוחד בשעות השחר או בזמן בין ערביים.
אפשר להשקיף מלמעלה, או לרדת ולטייל בשבילים ובאתרים הייחודיים של המכתש, ואולי לפגוש בדרך יעל סקרן או שניים. ויש גם סיורים ליליים מיוחדים עם תצפיות כוכבים, הופעות שמתקיימות במקום, גן חיות קטן וחמוד - בקיצור, כל מה שתרצו. פשוט להחליט מתי אתם רוצים להיבלע בנוף המדברי הקסום הזה.

9 צפייה בגלריה
מכתש רמון
מכתש רמון
מכתש רמון
(צילום: מוטי הינוך)

מה לכתוב בווייז? שמורת טבע ומרכז מבקרים מכתש רמון

סידנא עלי


אם אתם במרכז ואין לכם זמן לנסיעה ממושכת, הנוף שמציע חוף סידנא עלי בהרצליה הוא מושלם עבורכם. יש כמובן את החוף שאהוב מאוד על המתרחצים, ויש את המטרה שלנו מבחינת נוף - רכס הכורכר המתנשא מעליו ומציע שלל תצפיות מעולות על רצועת החוף, מהשרון ועד נתניה, תלוי בראות.
וכל זאת, כשברקע מסגד סידנא עלי מהמאה ה-14 שמעניק עומק היסטורי מענג למקום כולו. וכן, בהחלט מומלץ גם לעשות שם פיקניק רומנטי בשקיעה.

9 צפייה בגלריה
פיקניק בחוף סידנא עלי
פיקניק בחוף סידנא עלי
פיקניק בחוף סידנא עלי
(צילום: רינת ברק)

מה לכתוב בווייז? חוף סידני עלי

מנזר מרסבא


כ-30 קילומטרים דרום מזרחית לירושלים שוכן המנזר היווני-אורתודוקסי הזה, שאליו אפשר להשקיף מתצפית על מצוק נחל קדרון. המנזר קרוי על שמו של הנזיר סבאס הקדוש מהמאה החמישית, הנחשב לאבי תנועת הנזירות במדבר יהודה.
ואם נהניתם מהתצפית בט"ו באב והחלטתם לחזור לכאן, הנה אירוע מרהיב במיוחד: מידי שנה ב-17 בדצמבר הנזירים מציינים את יום מותו של סבאס הקדוש בהדלקת מאות נרות במערות, והתוצאה היא מראה מרגש של מאות הבזקי אור שמפלחים את החשיכה, אם תגיעו אחרי השקיעה.

9 צפייה בגלריה
מנזר מרסבא
מנזר מרסבא
מנזר מרסבא
(צילום: שלומי לוקסנבורג)

מה לכתוב בווייז? מנזר מרסבא

מצוקי דרגות


הנה תצפית מיוחדת ממש, למי שלא מפחד מנסיעה ממושכת בכבישי הארץ. מעל ים המלח ממתין לכם הנוף הפראי והכובש של מצוקי דרגות, שממש זועק לפיקניק רומנטי קטן. שימו לב שחם מאוד באתר הזה בט"ו באב, אז עדיף להגיע מוקדם או מאוחר מאוד, כדי שלא לרתוח יחד עם הקפה השחור שלכם בפינג'אן. סיום מושלם ליום טיול באזור.

9 צפייה בגלריה
מצוקי דרגות
מצוקי דרגות
מצוקי דרגות
(צילום: רינת ברק)

מה לכתוב בווייז? כפר הנופש מצוקי דרגות, על כביש 90

פטריות ים המלח


אתר נוסף בים המלח, אם כבר אנחנו שם, שוכן סמוך לאזור המלונות בים המלח מכיוון דרום. בתוך דקות אתם חונים ופוסעים ברגל לשם, דרך המים.
ואז אתם רואים את המראה המרהיב הזה: 15 פטריות מלח גדולות, הממוקמות במקביל לחוף, שאפשר להגיע עד אליהן בהליכה במים עד המותניים. הכניסה חינמית, הים בצע ירקרק טורקיז מהפנט. ורק מילת אזהרה: רצוי להיכנס למים בנעל סגורה, משום שקרקעית המלח עלולה לפצוע את כפות הרגליים שלכם.

9 צפייה בגלריה
פטריות ים המלח
פטריות ים המלח
פטריות ים המלח
(צילום: Shutterstock)

מה לכתוב בווייז? חוף ציבורי עין בוקק (משם ממשיכים 500 מטר דרומה)

נחל ערוגות


ונסיים בנחל האיתן הגדול בנחלי מדבר יהודה, הכולל שלל אתרים יפהפיים לאורכו שבהם אפשר לעצור ולהנות מקרירות המים בתוך נוף מדבר קסום.
שני הלהיטים מבחינתכם, אלה ששואפים לטיול רומנטי ולא מסע רגלי מפרך: המגלשה (הגליצ'ה) היא בריכה שמעליה מגלשה מאבן טבעית (כ-15 דקות מהכניסה), וכמובן המפל הנסתר ששוכן בסופו של המסלול הבסיסי ומתחתיו בריכה מפנקת, בעיקר בימי הקיץ הלוהטים.

9 צפייה בגלריה
נחל ערוגות
נחל ערוגות
נחל ערוגות
(צילום: יקיר עזרן)

מה לכתוב בוויז? שמורת טבע עין גדי – נחל ערוגות