ראש העיר עפולה אבי אלקבץ צפוי להודיע הערב על תמיכה בראש ממשלה בנימין נתניהו במהלך כנס הבחירות של הליכוד בעיר. המשמעות: אלקבץ הופך לבעל התפקיד הבכיר בזירה המוניציפלית הליכודית בעפולה ולכוח שמשפיע על הפוליטיקה הליכודניקית באזור
1 צפייה בגלריה
ראש העיר אבי אלקבץ (צילום: שרון צור)
ראש העיר אבי אלקבץ (צילום: שרון צור)
ראש העיר אבי אלקבץ (צילום: שרון צור)
אלקבץ עדיין לא התפקד לליכוד, אבל לאתר 'מיינט העמק' נודע כי בחודשים האחרונים הוא ביצע מפקד משמעותי בקרב תומכיו, דבר שהפך אותו ליעד חשוב עבור שרי הליכוד אשר משוחחים עימו דחופות.
התמיכה הצפויה של אלקבץ בראש הממשלה נתניהו היא למעשה מהלך טבעי, שכן ראש העיר כרת ברית פוליטית עם סגנו שלמה מליחי, ראש מטה הבחירות של הליכוד בבחירות, והוא מצוי בקשרים מצויינים עם כל בכירי הסניף בעיר ובראשם ח"כ אופיר כץ ויו"ר הסניף רמי טייב וכן עם כמעט כל וותיקי סניף הליכוד. יש לציין כי עם חבר המועצה כפיר סרוסי, נציג הליכוד במועצת העיר, יש נתק.
עוד נודע לאתר 'מיינט העמק' כי בחודשים האחרונים מנהל אלקבץ שיחות שקטות עם בכירים בסביבת נתניהו אשר ביקשו את תמיכתו של אלקבץ, שנחשב לראש עיר ימני בעיקר בעקבות המאבק בלתי מתפשר שלו בנושא הציביון היהודי של עפולה. אלקבץ מצידו צפוי להציג את הישגיו של נתניהו בעפולה.
יש לציין כי אלקבץ הקפיד בחודשים האחרונים לקבל את כל הפוליטיקאים הציוניים שרצו להגיע לעפולה ושמר על ממלכתיות כאשר בין היתר הגיעו לבקר בעירייה גם חבר הכנסת איילת שקד וגם חבר הכנסת ויו"ר כחול לבן בני גנץ, אולם לדברי מקורביו היה ברור כי מדובר במפגשי נימוסים.
"אבי בא מבית ליכדוניקי והיה ברור איפה הלב שלו. הוא אירח את מי שרצה לבוא וקיבל אותם בנימוס מתוך אחריות עירונית ורצון לשמור על ממלכתיות למען עפולה, אולם מבחינה פוליטית, ברור הוא תומך בימין בראשות נתניהו", אמר אחד ממקורביו של אלקבץ.