עיריית עפולה החלה במבצע לשדרוג מקלטים ציבוריים כחלק מתוכנית העבודה לשנת 2020 של אגף שפ"ע. כידוע, בתחומי העיר ישנם 87 מקלטים ציבוריים משותפים שנבנו עד שנות ה־80 כאשר לפי שעה משמשים למעלה מ־50 מהם כמקלטים דו־תכליתיים הפעילים בימי שגרה ומוכנים להפעלה בעת חירום, ועוד כ־30 מקלטים לערך הסגורים בימי שגרה ואמורים לפעול אך ורק בעת חירום.
1 צפייה בגלריה
צילום: דוברות עיריית עפולה
צילום: דוברות עיריית עפולה
צילום: דוברות עיריית עפולה
לאחרונה הגישה העירייה 'קול קורא' לפיקוד העורף באמצעות מ"מ קב"ט העירייה אורן אעידן לקבל תקציב לשיפוץ מקלטים ציבוריים. במקביל בימים אלה החל אגף שפ"ע, בהנחיית מנהל האגף שמעון עמר ובהובלת מנהל מחלקת חזות העיר יהורם לוי, לבצע שדרוג בכעשרה מקלטים המוגדרים מקלטים לחירום שאינם פעילים בימי שגרה ונמצאים בשכונות הוותיקות עפולה עילית וגבעת המורה.
מהעירייה נמסר כי השדרוג של המקלטים כולל שיפוץ מאסיבי ובו צביעה של המקלט מבחוץ ומבפנים, תיקון מערכות החשמל והתאורה, והתקנת שילוט חדש מחוץ למקלט עם פרטי התקשרות בעת חירום ושילוט הכוונה זוהר בתוך המקלטים לטובת התושבים והמשתמשים. באגף שפ"ע הוסיפו כי מקלטים שנבנו בשנות ה־60 וסובלים מבעיות של נזילות וחדירה של מים יטופלו בסבב הבא של שדרוג המקלטים שצפוי בהמשך השנה לפי תוכנית העבודה.
עוד נמסר כי בעירייה ביקשו להדגיש כי על המקלטים להישאר מוכנים וערוכים לחירום כל העת וכי אין להכניס לתוך המקלטים הציבוריים ציוד או ריהוט פרטי ואם קיים ציוד שכזה יש לפנותו בהקדם שכן הדבר מהווה עבירה שעלולה לגרור קנס או החרמת הציוד.