כשילדי 'פותחים עתיד' מארבעה בתי ספר בנוף הגליל שבהם פועלת התוכנית (שרת, כסולות, מנחם בגין, גולן) התבקשו לבחור פרויקט התנדבות בקהילה, הם מיד חשבו על פעילות למען ילדים אחרים בעיר. כך יצא לדרך פרויקט מיוחד של שיפוץ גינת מועדונית 'ערבה', המספקת מענה לילדים בעיר עד שעות הערב המאוחרות.
2 צפייה בגלריה
צילום: פותחים עתיד
צילום: פותחים עתיד
צילום: פותחים עתיד
לצורך העניין אספו הילדים צמיגים מפנצ'ריות בעיר, עשרות בקבוקי פלסטיק, מוצרים חד פעמיים, רכשו צבעים, מברשות וספריי צבע. לאחר מכן התיישבו הילדים בני 10 עד 12, עיצבו, צבעו, הדביקו והכינו הכל לקראת היום שבו הגיעו לשפץ את הגינה במועדונית.
מועדונית 'ערבה' מספקת מענה לילדים בכיתות א' עד ו' עד שעות הערב עם ארוחת צהריים וערב, עזרה בשיעורי בית והפעלות ומופעלת על ידי העירייה. אחד הילדים שלקח חלק פעיל בהתנדבות מלאה בשיפוץ הגינה הוא שון לוינשטיין, בוגר 'פותחים עתיד' ומי שהיה לפני ארבע שנים בעצמו ילד במועדונית. שון הגיע להתנדב עם הילדים ולשפץ את הגינה של המועדונית ששימשה גם לו כבית חם, מה שמהווה עבורו סגירת מעגל מרגשת.
שון, כיום תלמיד כיתה י', מספר: "שמעתי על הפעילות הזו מרעות מ'פותחים עתיד' ומיד הצטרפתי להתנדבות. היה מרגש מאוד לחזור למקום שבו הייתי מכיתה ג' ועד ו', לראות ילדים חדשים ואת הילדים שהיו רק בכיתה א' כשעזבתי והיום הם כבר גדולים. הרגשתי שזה הזמן שלי להחזיר להם על כל הטוב והיחס שקיבלתי מהמועדונית. זו ממש סגירת מעגל עבורי ואני בטוח אגיע שוב למועדונית לעזור בפעילויות נוספות עם הילדים".
נוסף אליו הגיעו כאמור ילדים בני 10 עד 12 יחד עם 'נאמנות' (חונכות), המלוות אותם בתוכנית, ויצרו מסלול זחל מצמיגים שאותם צבעו ועיטרו, בריכת דגים דקורטיבית עם משטח מיוחד שניתן לשחק עליו איקס עיגול, הרכיבו ערוגות פרחים מבקבוקים ממוחזרים והפכו מזלגות לפרפרים ולפרחים.
2 צפייה בגלריה
צילום: פותחים עתיד
צילום: פותחים עתיד
צילום: פותחים עתיד
'פותחים עתיד', חברת בת של הסוכנות היהודית, היא תוכנית ייחודית הפועלת ב־36 יישובים ומגזרים שונים בפריפריה הגאוגרפית־חברתית של ישראל. התוכנית פועלת כבר 13 שנה ומלווה 12 אלף ילדים והוריהם מדי שנה, על ידי 300 נאמנים, בני המקום. הנאמנים מלווים ילדים ובני נוער במצבי סיכון, בתוך ומחוץ למסגרת בית הספר ומסייעים להם להתמודד עם קשיים בפן הרגשי, לימודי, חברתי ומשפחתי. בית הספר שבו פועלת התוכנית ולעתים הרווחה בעיר, הם אלו אשר מפנים את הילדים לתוכנית.
רעות זקרי, רכזת תוכנית 'פותחים עתיד' בנוף הגליל, מסכמת: "במסגרת פעילות יום התנדבות ארצית וכדרך להעצמה ולחיבור ילדי התוכנית לערך הנתינה, בחרנו בפעילות של החזרת טובה לקהילה שבה הילדים חיים. כילדים בתוכנית שחלקם צורכים את השירות של המועדונית היה מרגש לראות איך הילדים נרתמים לפרויקט".