המשורר, הסופר והמחנך מעפולה עמנואל בן סבו היה ידידו של פרופ' יוסי גמזו ז"ל, שהלך אתמול (שני) לעולמו בגיל 81. את דבר מותו קיבל בן סבו בהפתעה גדולה ובצער רב.
הקשר הידידותי ביניהם היה ארוך שנים וגמזו ז"ל כתב רק לאחרונה לכבוד הוצאת ספר הילדים החדש של בן סבו 'אריות על הגבעה', מקאמה מיוחדת - את שיר הכותל לילדים.
1 צפייה בגלריה
צילום: אלבום פרטי
צילום: אלבום פרטי
צילום: אלבום פרטי
בן סבו סיפר על אישיותו של פרופ' גמזו ז"ל: "זכיתי להכיר את יוסי, כך אהב שקוראים לו, כאדם חם, לבבי במיוחד, אוהב ישראל וארץ ישראל. כשנפגשנו בפעם הראשונה באגודת הסופרים ראיתי איש נמוך קומה עם קסקט ולא היה גבה קומה ממנו בשיריו. אדם חכם חד מלא הומור ובעיקר בעל יכולת חריזה מופלאה".
עוד סיפר בן סבו על החברות ביניהם: "במלאת 50 שנה לשחרור הכותל ביקשתי מיוסי שיוסיף בית לשירו המרגש על הכותל. יוסי נענה לבקשתי בחפץ לב. לפני חודש נפגשנו שוב בפעם האחרונה בערב שירה בחיפה לשם הוזמנתי על ידי אגודת הסופרים מחוז צפון לשתף בחויית הכתיבה. יוסי כתמיד היה במלא מירצו וחיוניותו הניח ידו על כתפי ורק אמר: 'מקסים'".
על הפעם האחרונה שדיברו סיפר בן סבו: "לפני שבועיים הוא שיגר אליי את השיר המרגש והאחרון שכתב לרגל הכנס הבינלאומי במלאת 75 שנים לשחרור מחנה המוות אושוויץ. התרגשתי. שוחחנו את שיחתנו האחרונה . יוסי נפטר אך שיריו, ספריו ואוצרות המילים שהותיר לנו ישארו לנצח. עכשיו נותר רק לקוות שמדינת ישראל תנציחו באופן לו היה ראוי מזמן - קבלת פרס ישראל".