לראשונה זה 15 שנים אין חשב מלווה לעיריית בית שאן, כך הודיעה השבוע העירייה. על פי הודעת העירייה, החשב המלווה מונה על ידי משרד הפנים לפני 15 שנה בעקבות המצב הכלכלי של העירייה. בשנת 2019 ערכו רואי החשבון של משרד הפנים בדיקה מעמיקה על התנהלות העירייה ובסיומה הוחלט לבטל את כהונת החשב המלווה לעירייה. המשמעות: מצבה הכספי של העירייה השתפר, ההתנהלות הכלכלית נכונה והעירייה נמצאת בצמיחה.
1 צפייה בגלריה
עיריית בית שאן. פחות מגבלות תקציביות | צילום: שרון צור
עיריית בית שאן. פחות מגבלות תקציביות | צילום: שרון צור
עיריית בית שאן. פחות מגבלות תקציביות | צילום: שרון צור
מהעירייה נמסר כי את הבשורה החשובה קיבלו ראש העיר ז'קי לוי וגזבר העירייה עטאלה סבאג בישיבה ארוכה שהתקיימה בשבוע שעבר בירושלים מול אנשי אגף התקציבים ומשרד הפנים, זאת לאחר ששבועות ארוכים קודם לכן ביצעו אנשי המקצוע מטעם משרדי הממשלה בדיקה מקיפה אודות ההתנהלות הכספית של העירייה.
לאחר הישיבה התקבל בעירייה מכתבו של מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן תחת הכותרת סיום כהונת החשב המלווה בעירייה: "לאור התנהלות העירייה והשיפור שחל בהתנהלותה התקציבית השוטפת, החלטתי לסיים את עבודת החשב המלווה בעירייה. אשר על כן ובהתאם להחלטת גורמי המקצוע, הוחלט לסיים את כהונת החשב המלווה בעירייה החל מיום 1.2.2020".
כהן המשיך להחמיא להתנהלותה התקציבית של העירייה בשנה האחרונה והוסיף כי גורמי המקצוע במשרד ימשיכו בבקרה אחר הדוחות הכספיים של העירייה כדי לוודא את מגמת הצמצום הנצבר וההתנהלות התקציבית המאוזנת השוטפת. "כולי תקווה כי נתוניה התקציביים של העירייה בשנים הבאות יעידו על כך כי היא ממשיכה להתנהל באחריות תקציבית ראויה", סיים המנכ"ל כהן.
בעירייה הביעו סיפוק רב מההחלטה וכעת תוכל העירייה להתנהל עם פחות מגבלות תקציביות תוך המשך שמירה על אחריות.
ראש העיר ז'קי לוי: "זוהי החלטה חשובה אשר מסמלת את יציאתה של העירייה לדרך חדשה, מאוזנת יותר וטובה יותר שתיטיב עם תושבי העיר. מדובר בהבעת אמון של משרדי הממשלה בהתנהלות העירייה בשנה האחרונה, התנהלות אחראית שאותה הוביל גזבר העירייה עטאלה סבאג".
הגזבר סבאג הוסיף: "בהחלט מדובר במסר חשוב של אמון בהתנהלות העירייה בשנה האחרונה וכאן המקום להודות לראש העיר ז'קי לוי על הובלת הספינה שנקראת עיריית בית שאן לדרך טובה יותר".
ממשרד הפנים לא התקבלה תגובה בנושא.