במהלך החודש הקרוב ייערכו הבחירות ליו"ר איגוד הגמלאים של חברת 'תנובה' מחוז צפון. תחילה ייבחר ועד של 11 מועמדים, מתוכו ייבחר היו"ר. אחד המועמדים הבכירים לקבל את התפקיד הוא אברהם (בבר) זריהן (60) מעפולה.
1 צפייה בגלריה
זריהן. "נדאג להנם לפעילויות" (צילום: שרון צור)
זריהן. "נדאג להנם לפעילויות" (צילום: שרון צור)
זריהן. "נדאג להנם לפעילויות" (צילום: שרון צור)
זריהן עבד במחלבת תנובה תל יוסף 42 שנה מתוכם שימש במשך 10 שנים כיו"ר ועד מחלבת תל יוסף ויצא לפנסיה מוקדמת לפני כשנתיים. "יש בתנובה כ־900 גמלאים במחוז צפון, רבים מהם במיוחד מעפולה והאזור. פנו אליי וביקשו שאתמודד. הם זוכרים אותי מהימים ששימשתי כיו"ר הוועד. אני אישית ניהלתי לכ־60 מהם משא ומתן על יציאה לפנסיה מוקדמת. האמת שאחרי 10 שנים כיו"ר ועד במחלבת תל יוסף זה הספיק לי, אבל לאור הפניות הרבות מהגמלאים אם זה בטלפון או בכל מקום שפוגשים אותי בעיר החלטתי ללכת על זה", משתף זריהן מדוע החליט להתמודד על התפקיד שנעשה בהתנדבות מלאה כמובן.
על תפקיד היו"ר מסביר זריהן: "פעילות ורווחה לגמלאים. יש תקציב מסוים שהנהלת תנובה מעבירה לגמלאים ואנחנו כוועד צריכים לדאוג להם לפעילויות שונות כמו טיולים, נשף פורים, להביא להם הרצאות וכדומה. לתת להם את התחושה שלא זנחו אותם. בסופו של דבר הגמלאים האלה הם אלו שבנו את מחלבת תל יוסף וצריך לתת להם הרגשה טובה שלא שכחו אותם".
אם הרוב רוצים שתתמודד זה אומר שהתנאים כעת לא לשביעות רצונם?
"הם לא כל כך מרוצים ממה שיש כרגע. הם טוענים שהוועד הקיים לא מעדכן אותם בכל הדברים. להפתעתי גיליתי שיש גמלאים בעפולה שבכלל לא יודעים שיש דבר כזה ועד גמלאים. אני כבר פתחתי קבוצת וואטספ בשביל לעדכן אותם דרך הקבוצה על כל מה שצריך".
לזריהן ברור שהתפקיד כולל כאב ראש לא קטן, אבל הוא מוכן לאתגר. "לפעמים מתקשרים על כל שטות אבל אני יודע לקראת מה אני הולך וזה גם יעסיק אותי קצת".