1 צפייה בגלריה
יוסי לוי (צילום: שרון צור)
יוסי לוי (צילום: שרון צור)
יוסי לוי (צילום: שרון צור)
"המועצה הבאה תכלול 17 חברים ולכן אם הייתי מתמודד סביר להניח שהייתי מקבל מנדט אחד. מניסיון, עם מנדט אחד אין אפשרות להשפיע", הסביר לוי, "לכן החלטתי לוותר על כל התהליך הקשה הזה של ההשמצות והרכילויות. מה גם שהפעילות החברתית שלי תפגע אם אהיה חבר מועצה. זה מן הסתם יתנגש עם הפעילויות שלי. לכן זה לא שווה את המאמץ. אנשים לא אוהבים ולא מעריכים פוליטיקאים. עדיף לשרת את הציבור כשאתה לא כבול באזיקים פוליטיים".
במי אתה תומך למועצה?
"אני איש ליכוד ולכן אני תומך בליכוד. כפיר סרוסי הוא בחור כישרוני, איכותי, משכיל וצעיר. חסר לו רק ניסיון פוליטי. יש לו את כל המאפיינים כדי לעמוד בראש סיעה. אני מקווה שהליכוד יקבל לפחות שני מנדטים".
שלמה מליחי עזב את הליכוד בעיר. אהבת את המהלך הזה?
"שלמה חבר טוב שלי. מפלגת הליכוד נתנה לחבריה לרוץ ברשימות עצמאיות. אני גם רצתי בעבר ברשימה עצמאית. לא אעביר ביקורת על דבר שגם אני עשיתי. הוא קיבל אישור לכך".
לראשות אתה תומך ביצחק מירון, מדוע?
"הייתי יועץ שלו בקדנציה הזו. ראיתי את השיקולים והעבודה שלו ולכן מירון צריך להמשיך. הוא המועמד הראוי ביותר. בחמש השנים אחרונות כל שר בממשלה ביקר בעפולה. גם ראש הממשלה ביקר כאן פעמיים. כולם מלאי הערכה לעבודה של מירון. כולם מבינים שהוא הדמות שצריכה להמשיך להנהיג את העיר".
מערכת הבחירות הפעם גלשה להרבה התבטאויות קשות בין פעילים.
"כואב לי שהבחירות הידרדרו לשיח רדוד. יש יותר מדי פגיעות אישיות. גם אני נפגעתי. אנחנו חיים בעיר כמעט משפחתית, למרות שהיא גדלה. כל פעיל ופעילה צריך לזכור שאחרי הבחירות יש חיים. אנחנו צריכים להמשיך לחיות בעיר הזו. אני קורא לכולם להוריד את הלהבות".
מה העמדה שלך בכל הקשור לצביון העיר?
"ישבתי עם איציק ושאלתי אותו איפה הקו שלו. הוא התחייב שהוא לא יעשה שום פעולה ולו הקטנה ביותר כדי לעודד אוכלוסיות אחרות לעבור לגור בעיר. הוא התחייב שהוא לא ייתן יד לזה. הרי כל הקואליציה של מירון הם אנשי ימין. כולם מתנגדים לפגיעה בסטטוס קו גם הדתי. לצערי השיח הזה קיבל ממדים מפלצתיים וחבל מאוד. ניפחו את הבועה הלא נכונה. עפולה תחת מירון תישאר יהודית, דמוקרטית וטובה לכולם".
מי ראש העיר הבא?
"מירון . הוא ינצח בבחירות, אבל לא בפער גדול".