עמיקם סבירסקי, חבר בית השיטה ומי ששימש כראש האגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון כ-20 שנה עד לתקופה האחרונה, הודיע כי יתמוך במועמדותו של מוטי כהן לראשות המועצה האזורית הגלבוע.
2 צפייה בגלריה
לא יכול לשבת בצד. סבירסקי, צילום: דוד (דדה) עינב
לא יכול לשבת בצד. סבירסקי, צילום: דוד (דדה) עינב
לא יכול לשבת בצד. סבירסקי, צילום: דוד (דדה) עינב
הודעתו של סבירסקי, אל"מ במילואים וסגן מפקד אוגדת שריון שגם בנו משרת היום כקצין בכיר בצה"ל, על תמיכה בכהן, תושב היישוב גן נר, ולא בראש המועצה המכהן עובד נור, הפתיעה רבים מתושבי העמק ובעיקר חברי קיבוצים שהתאחדו סביב נור. נור היה בעברו חבר עין חרוד מאוחד, והיום הוא מתגורר גם כן בגן נר.
סבירסקי לקח בעבר חלק פעיל בניהול המועצה האזורית, כשמילא את תפקיד עוזר ראש המועצה והמנכ"ל. על פי ההערכות המהלך של סבירסקי עתיד לשנות את מפת הבחירות בגלבוע, והקיבוצים, שהצביעו ברובם כגוש אחד לנור, יבחרו כעת בחלקם בכהן.
"לאחר פרישתי לגמלאות היה לי ברור שאחזור לגלבוע לתקופה מאתגרת של מערכת בחירות", הסביר סבירסקי את החלטתו. "היה לי ברור גם שלא אוכל לשבת מהצד. חוסר מעורבות והשפעה אינה אפשרות מבחינתי".
סבירסקי סיפר שהוא מכיר את כהן שנים רבות באופן אישי. "למדתי להכיר את יכולתו הביצועית, ובכל פעם מחדש התרשמתי ממנה – בשילוב הרגישות שלו והחיבור לצרכי האנשים", אמר סבירסקי.
"במציאות שבה אנחנו חיים כיום, התחרות על משאבים בין הרשויות מול משרדי הממשלה מחייבת ראש מועצה המכיר את המערכות הפועלות בכל הקשור לגיוס כספים ומשאבים.
2 צפייה בגלריה
"צעד אמיץ". כהן, צילום: דוד (דדה) עינב
"צעד אמיץ". כהן, צילום: דוד (דדה) עינב
"צעד אמיץ". כהן, צילום: דוד (דדה) עינב
"אין לי ספק שמוטי יידע לחבר בין כל מגזרי המועצה תוך רגישות לצרכי כלל התושבים. אני אסייע ואעמיד את הניסיון, את הידע ואת הקשרים שצברתי מול משרדי הממשלה כדי שיחד נוביל את הגלבוע בשנים הקרובות".
"אני שמח וגאה על החלטתו של עמיקם להצטרף אליי ולתמוך בי", אמר כהן. "עמיקם לוקח חלק פעיל במטה ומביא מניסיונו הרב. מדובר באדם בעל זכויות רבות בעמק ומחוצה לו.
"מדובר בצעד אמיץ וראוי להערכה שמבטא יותר מכל את השמירה על צביונו המיוחד והמלכד שלנו בגלבוע. אני משוכנע שיחד נוביל את הגלבוע להישגים רבים בכל תחומי החיים ובכל היישובים".