3 צפייה בגלריה
אריאל בוקר (צילום: אלבום פרטי)
אריאל בוקר (צילום: אלבום פרטי)
אריאל בוקר (צילום: אלבום פרטי)
אריאל בוקר ממושב שדה אילן מתמודד לראשות המועצה האזורית הגליל התחתון בבחירות שיתקיימו ב-30 באוקטובר השנה.
בוקר נשוי לרוחל'ה, עובדת סוציאלית ואב לארבעה (נטע 21, נדב 18, נעה ונעמה 14). יש לו תואר שני M.A במנהל עסקים ובניהול נדל"ן, תואר ראשון B.A בכלכלה וניהול. כמו כן ישלו תעודת שמאי מקרקעין וחקלאות ויועץ נגישות. כמו כן הוא חקלאי פעיל בתחום רפת החלב וענף המטילות. ובנוסף לכל זאת הוא מנהל פרויקטים ויועץ כלכלי בפרויקטים לאומיים בתחומים מגוונים: תחבורה, דיור, חקלאות והגנת סביבה.
תשתיות, חקלאות, תחבורה
הרזומה של בוקר כולל עשייה מרובה במגוון תחומים הוא היה חבר בצוות הניהול של יישום תוכנית הדיור הלאומית “מחיר למשתכן”, לרבות אישור תכנון פרטני לפרויקטים וקביעת תמהיל הדירות בדגש על איכות ומחיר הדירה, וטיפול בכל נושא הזכאים החל משלב ההגרלה ועד האכלוס.
במשרד האוצר והמשפטים ריכז בוקר את פעילות הועדה הבינמשרדית להאצת רישום המקרקעין והשתתף כחבר בצוות התכנון עבור רשות מקרקעי ישראל בתכניות מתאר אזוריות במרחב צפון.
כמו כן נבחר לנהל עבור משרד הבינוי והשיכון את צוות התכנון של אזורים מוגדרים בהם מעוניינת המדינה לבצע התחדשות עירונית בתחומי מגורים, תעסוקה ותיירות תוך התייחסות לדמוגרפיה ופתרונות תנועה.
3 צפייה בגלריה
בוקר. איש ניהול (צילום: אלבום פרטי)
בוקר. איש ניהול (צילום: אלבום פרטי)
בוקר. איש ניהול (צילום: אלבום פרטי)
בחקלאות הוא עמד במשרד החקלאות בראש מנהלת שתפקידה לסייע לחקלאי גוש קטיף לחזור ולעסוק בענף החקלאות באזור מגוריהם החדש. כמו כן מטה משרד החקלאות נעזר בשירותיו והוא נמנה על צוות היועצים של מנהלת ההשקעות ושל רשות התכנון בתחומי מקרקעין, תיירות ואסטרטגיה.
בנוסף בוקר היה חבר בצוות היועצים של המועצה לענף החלב בפרויקט חונכות עסקית. במסגרת זו ליווה משקים חקלאיים במגזר המושבי בהכנת תוכנית התייעלות שהצילה רפתות מקריסה כלכלית, תוך שהוא מעניק להם כלים ממשיים להתמודדות והצלחה בתחום החקלאי והכלכלי.
העשייה של בוקר באה לידי ביטוי כם בכבישים ותשתיות. הוא שימש במשרד התחבורה כראש צוות הבקרה על תקציב החומש של חברת נתיבי ישראל (מע”צ) בהיקף של 29 מיליארד שקל. בין שלל הפרויקטים התחבורתיים הגדולים במדינה בהם טיפל, ניתן לציין את מסילת העמק, כביש 1, כביש 531, מחלף גולני-עמיעד כביש 65 צפון, כביש 79.
במשרד הפנים, האחראי על הממשק והתקציב של השלטון המקומי, עסק בוקר בפיתוח מודל ארצי להיטלים בתחום התשתיות ובאישור בקשות של חוקי עזר עירוניים. לצד זאת עסק במתן שירותי מטה מקצועיים לכל הפרויקטים במסגרת התקציב הבלתי רגיל (תב"ר) של עיריית ירושלים בהיקף של מאות מיליוני שקלים.
הוא גם שימש כראש צוות מנהלת הפיקוח של המינהל לאזורי פיתוח במשרד התעשייה והמסחר והיה אחראי על הפעלת "נוהל הפרטה – ניהול עצמי" לאזורי תעשייה בעדיפות לאומית.
3 צפייה בגלריה
חקלאי בנשמתו (צילום: אלבום פרטי)
חקלאי בנשמתו (צילום: אלבום פרטי)
חקלאי בנשמתו (צילום: אלבום פרטי)
בנוסף משמש בוקר כיועץ כלכלי בצוות הבקרה של רשות שדות התעופה בפרויקט שדה התעופה הבינלאומי ע"ש רמון בתמנע הכולל הסמכה על פי תקני ארגון התעופה האזרחי הבינלאומי.
חברה, קהילה ופעילות ציבורית
אריאל בוקר משמש יועץ כלכלי של המוסד לביטוח לאומי ואגף קרנות הפיתוח, המסייע בהמלצות תקציביות עבור עמותות ורשויות מקומיות למיזמים כגון פתרונות דיור לאוכלוסייה מיוחדת בקהילה (בתים לחיים), הצטיידות, רכש ופיתוח של קווי ייצור וציוד מורכב למפעלים מוגנים המעסיקים אנשים עם צרכים מיוחדים ומוגבלויות וכן עבור מסגרות תפקודיות לאוכלוסיות בסיכון. במסגרת זו אריאל היה שותף להקמת כפר נהר הירדן שבגבעת אבני.
בנוסף שימש כיו"ר ועד מקומי בשדה אילן, והוביל יחד עם חבריו שורה של שינויים בתחום התשתיות ובינוי מוסדות ציבור תוך ביצוע מגוון רחב של פעילויות חברתיות ופיזיות ברחבי המושב בשיתוף פעולה וסיוע של גורמי המועצה.
כמו כן הוא חבר בכיתת הכוננות של הגליל התחתון, מתנדב פעיל במערך המתמי"ד ואחראי על הביטחון בתפקיד רב"ש מושב שדה אילן.